ירדן מרציאנו הייתה בת חמש וחצי בלבד כשנפצעה אנושות בתאונת דרכים קשה. מילדה שובבה ועצמאית, הפכה בבת אחת למשותקת וחייה השתנו לתמיד. 16 שנים אחרי התאונה, החליטה מרציאנו לצלצל לנהג המונית שפגע ברכב שבו נסעה עם אמה ולהתעמת איתו.

"זה דרש בשלות, זה משהו שלא יכולתי לעשות אחרי התאונה, כשהייתי ילדה", סיפרה מרציאנו ב"חדשות הבוקר", "לא באתי ממקום של כעס, אני הרבה אחרי זה. הנכות היא החיים שלי, זה לא משקע שאני סוחבת עליו אישית. בעיקר סיקרן אותי לדעת מי הוא".

מרציאנו הציגה את עצמה בטלפון בפני נהג המונית וביקשה להיפגש איתו, אך נענתה בסירוב: "בגללי זה קרה, אני האשם, אבל אני רוצה להתנתק מזה כמה שיותר", אמר לה הנהג, "זה לא יעשה לי טוב אם אראה אותך".

הנהג הפוגע הסכים להתראיין לפודקאסט של מרציאנו, מגישה ועורכת בכאן הסכתים - "נקודת ההתחלה", שבו היא מספרת את סיפורה האישי. "רציתי להיפגש איתו, אבל זה היה לו קשה מדי", הסבירה מרציאנו, "פתאום הייתה לי קצת חמלה כלפיו. שמעתי שאחרי התאונה הוא רצה להגיע אבל המליצו לו שלא. שיחת הטלפון שלנו הייתה מאוד עמוקה, הצלחנו להבין אחד את השנייה. גיליתי בן אדם, לא דמות, יש לו סיפור משלו והוא לוקח את הסיפור שלי איתו".

הוא ביקש ממך סליחה?
"לא. הוא שאל אם זה מה שאני רוצה, אבל זה לא באמת מה שהייתי צריכה".

חייך השתנו מאוד בעקבות התאונה.
"הנכות היא אישיו בחיים שלי, זו התמודדות יום-יומית של קבלה והכלה. הנכות מביאה איתה הרבה תסכולים, לא קל לי להתמודד בסיטואציות חברתיות, אבל אני יודעת כבר איך להתנהל מול המוגבלות והיא לא מגבילה אותי באמת".