פרופסור דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבית החולים בילינסון שביצע הלילה את השתלת הריאה באשת הנשיא, נחמה ריבלין, מסר ב"חדשות הבוקר" עדכון על מצבה הרפואי: "המהלך אחרי הניתוח היה תקין ואפילו משביע רצון. לכן, החלטנו הבוקר לנתק אותה ממכשירי ההנשמה", דיווח ערבות והוסיף: "הערנו אותה והוצאנו את צינור ההנשמה. כרגע היא נושמת לבד עם הריאה החדשה. אמרנו לה שהניתוח עבר בשלום ושהיא מתקדמת יפה. היא מתקשרת, מדברת ושמחה מאוד מזה שהיא נושמת בכוחות עצמה".

ערבות סיפר על הימים שקדמו למבצע ההשתלה וגילה שנחמה המתינה לריאה זמן רב. "לפני יומיים הגיע טלפון שיש תורם בפועל בסורוקה. ברגע שנמצא תורם שהמשפחה מסכימה לתרום את איבריו, כל המערכת נכנסת לפעולה. המרכז הארצי להקצאת איברים מחליט למי האיברים הולכים. הגברת ריבלין הייתה ברשימת ההמתנה למעלה משנה".

ערבות חשף כי לפני חודש נחמה נקראה לעבור השתלת ריאה, אך זו בוטלה ברגע האחרון: "קראנו לה להשתלה ובסופו של דבר הריאה לא התאימה. היא הייתה מאושפזת יממה שלמה, חיכתה לריאה אבל בסוף לא היה אוקיי. הפעם הריאה כן התאימה. הצוות שלנו יצא להנציל את הריאות, בדק אותן וברגע שהחלטנו שהריאות תקינות ומתאימות, נחמה הורדמה ונכנסה לניתוח".

על המתח שהורגש בחדר הניתוח סיפר: "כל ניתוח מרגש וכל השתלה עוד יותר מרגשת. כמובן שזו אשת הנשיא וזה מרגש גם כן, אבל אנשי מקצוע יודעים לשמור על קור רוח, להתרכז בניתוח ולעשות אותו על הצד הטוב ביותר. מדובר פה בצוות גדול מאוד שעבד כולו בהרמוניה בצורה טובה למען הצלחת הניתוח". ערבות סיפר על התחושות של נחמה והנשיא לקראת ההשתלה: "בוודאי שהם התרגשו, אבל התרגולת שהייתה לפני חודש הכינה את נחמה נפשית לעניין הזה. למרות ההתרגשות, היא הייתה נחושה ללכת להשתלה כי הבינה שמצבה מדרדר ושהיא חייבת אותה בשביל לחיות", הסביר.

מי שתרם את הריאה לנחמה היה יאיר חלבלי בן ה-19, שטבע למוות באילת בסוף השבוע. אחיו ניסאי סיפר: "ביום שישי בבוקר הצוללנים משו את יאיר מן המים, הסיעו אותו ליוספטל ומשם לסורוקה. ביום ראשון בערב הודיעו לנו על מוות מוחי והציעו לנו את האופציה לתרום את האיברים. היה דיון משפחתי קצר, לא הייתה התלבטות. החלטנו לתרום את האיברים שלו". ניסאי ביקש לשלוח ברכות החלמה לנחמה: "היא אישה מדהימה, אנחנו מאוד מכבדים אותה. אנחנו מאחלים לה רפואה שלמה. זה מאוד משמח אותנו וממש מחזק אותנו. שנחמה תדע שיש בתוכה הרבה הרבה אור. יש משהו מנחם בזה שיאיר הצליח להציל שישה אנשים, זה מטורף. זו מצווה גדולה וכל משפחה שיכולה צריכה לעשות דבר כזה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12