"אין ספק שנראה גידול משמעותי בשיעור האבטלה", העריך מוקדם יותר הבוקר שאול מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, ולפי הנתונים החדשים שפירסם הבוקר ב"חדשות הבוקר" סמנכ"ל השמה ומעסיקים בשירות התעסוקה, משה יפרח, מספר המובטלים אכן זינק באופן משמעותי בימים האחרונים.

"מדובר במשבר די גדול, ישנה עלייה דרמטית מאוד במספר המפוטרים", אומר יפרח, "אם בחודש ממוצע נרשמים בשירות התעסוקה כ-20 אלף מצטרפים חדשים, נכון לרגע זה, אמצע החודש, הגענו ללמעלה מ-64 אלף מפוטרים. רק הלילה נרשמו למעלה מ-15 אלף מצטרפים חדשים. אם נוסיף את ה-64 אלף ל-160 אלף מפוטרים שרשומים בשירות התעסוקה, מדובר בסדר גודל של למעלה מ-210 אלף מובטלים. הצפי שלנו שנקבל עוד 150 אלף מצטרפים חדשים עד לסוף החודש".

אתר שירות התעסוקה לא עמד בעומס הגולשים וקרס הלילה. "יש כמות גולשים מטורפת שלא ידענו מעולם", סיפר יפרח, "עד שעות הלילה המאוחרות נכנסו למעלה מ-160 אלף גולשים לאתר שירות התעסוקה, אנשים שפוטרו או שהוצאו לחל"ת. הגדלנו הלילה את כמות המשתמשים בו זמנית באתר ל-15 אלף והכנסנו תשתיות נוספות. אנשים בפאניקה כי זכאות של מפוטר מתחילה ביום הרישום לשירות התעסוקה, אבל אין שום מפוטר שייפגע מכך שלא הצליח להירשם, לא צריך להיות בלחץ. גם אם אנשים יירשמו בעוד יומיים-שלושה או בשבוע הבא, אנחנו נזכה את האנשים רטרואקטיבית מיום הפיטורים שלהם".

יפרח הציע דרך נוספת להירשם לשירות התעסוקה, שלא דרך אתר האינטרנט: "הדרך המומלצת והבטוחה ביותר היא האתר, כדי כמה שפחות להוציא אנשים מהבית. יש אנשים שהם לא דיגיטליים ולא מצליחים לעשות את זה ואנחנו מבקשים שייעזרו בבני משפחה וחברים שיירשמו אותם. מי שבכל זאת לא מצליח יכול להגיע ללשכות של שירות התעסוקה. הלשכות סגורות, אבל יש לנו נציג בכל לשכה ואפשר למסור לו טופס ידני ואנחנו נזין את זה במערכות".