מוסדות החינוך נפתחו ומאות אלפי תלמידים שבו לספסל הלימודים הבוקר (חמישי) אחרי חופשת פורים. נציגת משרד הבריאות, דוקטור אורלי וינשטיין הסבירה ב"חדשות הבוקר": "לעת עתה זאת ההחלטה הכי שקולה ונכונה. ילדים נדבקים בנגיף הקורונה אבל סובלים מתחלואה יחסית נמוכה, לכן אנחנו כמעט ולא מסכנים אותם".

עם זאת, כתבת החינוך של חדשות 12 יעל אודם דיווחה כי חלק מההורים בחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר: "ככל שעוברות השעות אנחנו רואים שעוד ועוד ילדים ואנשי צוות נכנסים לבידוד, שתי כיתות מכפר יונה ועוד 90 תלמידים ו-80 מורים ממודיעין. עוד ועוד הורים יחליטו בעצמם שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר. בשעות האחרונות זה תופס תאוצה ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ, יותר ויותר הורים מפחדים לקחת סיכונים".

אחת האימהות שבחרה להשאיר את ילדיה בבית היא הילה מסילתי קור. "אני חוששת, הסכנה גדולה מדי מבחינתי", הודתה מסילתי קור, "לא רק עבור הבנות שלי אלא גם בשביל המבוגרים שבסביבה שלנו. אף אחד לא אוכף מי היה איפה, הילד שחלה בקורונה הסתובב יומיים לפני כן בבית הספר, יכול מאוד להיות שגם עם הבנות שלי לומדים ילדים כאלה שטיילו בכל מיני מקומות. ראיתי ששלושה תלמידים נדבקו, זה רק מחזק את התחושה שלי שאני נוקטת בצעדים נכונים ושהבנות צריכות להישאר בבית".

"גם בן הזוג שלי לא שולח את הילדים הבוקר לבית הספר ושמעתי על עוד כמה הורים בסביבה שלנו", הוסיפה מסילתי קור, "אני רואה את החששות של כולם. פער בלימודים אפשר להדביק, הצעדים הקשים עוד לפנינו. נחכה עד יעבור זעם".

מי יישאר עם הבנות בבית?
"למזלי הבנות שלי גדולות. יש לי ילדה בת 12, ילדה בת 10 וילדה בת שמונה, והתינוק נמצא במשפחתון. הוא ממשיך ללכת כי יש שם רק שלושה תינוקות בסך הכל".

מה יעשו הורים לילדים קטנים שלא יכולים להשאיר אותם לבד בבית?
"אין לי פתרון, זה מאוד קשה. גם בסבא וסבתא אי אפשר כבר להיעזר. נפלה בחלקי הזכות שהבת שלי ברוך השם כבר גדולה ואני יכולה להיעזר בה".