בימים האחרונים פתחו הרשויות המקומיות במרתון של חקיקה עירונית, שתאפשר פתיחת עסקים בשבת. זאת, רגע לפני העברתו בכנסת של "חוק המרכולים". אחת מזירות הקרב המרכזיות בנושא היא בעיר גבעתיים, שם הוציא בית המשפט צו מניעה על דיון, שמטרתו הייתה להעביר חוק כזה.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, התראיין לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" ואמר: "אלה משחקים משפטיים, נפנה לביטול הצו הזה". ראש העירייה תקף את שר הפנים אריה דרעי על חוק המרכולים וטען: "השר מנסה לגנוב את הסמכויות של ראשי הערים. לא היינו פועלים בנושא אם השר לא היה מכניס אותנו לפינה. התושבים לא יתחילו לשמור שבת כי סגרו להם את המרכולים. אנחנו מוכנים לצמצם את מספר המרכולים שפתוחים, לא הכל עניין של דת. יש גם עסקים שמפריעים לחילונים בשבת, אבל הסמכות צריכה להישאר אצלנו. מחר השר עוד יחליט אם לצבוע רחוב בכחול-לבן".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), תקף מצדו את ראשי הערים, וטען כי התנגדותם לחוק היא פוליטית: "ראשי הרשויות מריחים בחירות, הם רומסים את השבת כדי לגרוף קולות. שבת היא גם ערך סוציאלי, פתיחת עסקים ביום המנוחה היא עבדות".

ראש עיריית גבעתיים הגיב: "הבית היהודי מרוויח ממלחמות השבת. הדבר האחרון שאני רוצה בעיר שלי הוא מלחמת דת, חברי הכנסת הם שמייצרים בעיות ומפנים את האש לכיוון הרשויות. הציבור הדתי מקבל את המציאות הקיימת ולא רוצה מלחמות".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12