שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, יושב ראש מפלגת כחול לבן, לא מתכוון לפרוש מהמירוץ. חמישה ימים לבחירות שוחח גנץ עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", טען כי מצבו בסקרים איתן - והבהיר כי על אף הדם הרע ביניהם, ימליץ במידת הצורך על שותפו לשעבר, יאיר לפיד, לראשות הממשלה.

"אני ממשיך עד הסוף ומעבר לו", הכריז גנץ, "כחול לבן יציבה על חמישה מנדטים וממשיכה לצמוח. רבים מהמצביעים מתלבטים, טרם החליטו, וסביר להניח שחלקם יגיעו גם אלינו. מצבנו יציב. לא נהיה אלה שירכיבו את הממשלה, אבל נהיה המפלגה המשפיעה ביותר שמאפשרת לשינוי במדינת ישראל להתרחש".

"נתמוך במי שיראה לנו שהוא מסוגל להקים קואליציה ושמוכן להגיע איתנו להסכמות יסודיות", המשיך גנץ, "אם לפיד יציג את היכולת הזאת, בוודאי שנמליץ עליו. אנחנו רוצים לעשות שינוי, רוצים להחליף את נתניהו. זאת האג'נדה שלנו. אם זה יהיה לפיד, זה יהיה לפיד".

גנץ לא חזר בו מההחלטה להצטרף לממשלת נתניהו בשיא משבר הקורונה, אבל כן מכך שלא פירק את הממשלה בקיץ: "הייתי צריך להתעקש על שני דברים שאיתם טעיתי - אחד שהממשלה לא תהיה כל כך גדולה, והדבר השני, כשהתקציב לא עבר באוגוסט - הייתי צריך לדאוג לפירוק הממשלה כבר אז. אלו שתי הטעויות שלי לאורך הדרך".

מזהירים אותך שוב ושוב שאם לא תעבור את אחוז החסימה, תגדיל את סיכוייו של נתניהו להרכיב את הממשלה.
"להפך, אני מגדיל את הסיכוי של הגוש להרכיב את הממשלה. אני נוהג באחריות, חייבים לבלום את מזימת אפריל. אתם לא מבינים שעוד שנייה אין פה יועץ משפטי לממשלה ואין פה פרקליט? מה אתם רוצים, משטר יחיד של נתניהו בממשלת מעבר שתימשך לנצח? נתניהו מתכנן אחרי הבחירות לפטר את שרי כחול לבן, להעיף את היועץ המשפטי לממשלה ולעשות משטר יחיד של בן אדם אחד. לא ניתן לזה לקרות".

בנימין נתניהו בראיון לניב רסקין (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
"נתניהו מתכנן לפטר את שרי כחול לבן, להעיף את היועץ המשפטי לממשלה ולעשות משטר יחיד" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

לפני יומיים קראת לנתניהו "זבל" ואחר כך חזרת בך. הוא מוציא אותך שוב ושוב מהכלים.
"לא קראתי לנתניהו 'זבל', צריך לדייק. אמרתי 'זבל' על חלק מהמעשים שקרו וחזרתי מהמילה הזאת כי באמת לא היה ראוי שאשתמש בה. נתניהו מעדיף את נסיבותיו האישיות על פני האינטרסים הלאומיים, ומול זה אני נאבק ונלחם. לא משנה כמה יבקרו אותי וינסו להחליש אותי, אני לאמת הזאת של שמירה על מדינת ישראל נאמן תמיד. אני שומר עליה ביטחונית מבחוץ ודמוקרטית מבפנים ומתנהג בדרך ממלכתית".

יש ביקורת רבה סביב המפגש המצולם של עומר ינקלביץ' עם רעייתך רויטל. באמת היה צורך בזה?
"עומר ינקלביץ' עשתה דברים טובים בתור שרת התפוצות. היא הביאה להחלטות ממשלה נכונות ועשתה עבודה מצויינת, תוך שהיא מייצגת את המגזר החרדי. היא באמת פורצת דרך. נעשה לה עוול גדול וזה הוכחש בשלוש דקות של מפגש. אין לי זמן להתעסק בדברים האלה, אני מתעסק בדבר העיקרי עכשיו - מניעת מזימת אפריל".

אתה אומר שבשום אופן לא תשב עם נתניהו, אבל כבר אמרת את זה בעבר והפרת את ההבטחה. למה שיאמינו לך עכשיו?
"הכניסה שלי לממשלה עם נתניהו הייתה בהקשר למגפת הקורונה, לא נכנסתי איתו לשותפות פוליטית. נתניהו הפר את האמון של מדינת ישראל ואת האמון שלי, בתנאים הכי קשים שמדינת ישראל ידעה בעשרות השנים האחרונות. הישיבה איתו נגמרה. יש בחירות, תהיה ממשלת מעבר, נתמוך בממשלה שתקום בראשות מי שזה לא יהיה, ונדאג להחליף את השלטון. אני עם נתניהו לא אשב יותר".