זה לא היה אתגר מסוכן או תרגיל מסובך. עמרי כהן בן ה-15 בסך הכל צילם את עצמו רוקד לטיקטוק, כשלפתע פרק את פיקת הברך ונפל על הרצפה.

"בחיים שלי לא כאב לי ככה, בגלל הכאב נפלתי אחורה על הרצפה", תיאר עמרי ב"חדשות הבוקר", "זה כאב שלא מפסיק, כל תנועה הכי קטנה זה בום, ממש כואב. פחדתי ממש".

עמרי פונה לבית החולים קפלן שם פגש את ד"ר מורן שפלר גל, סגנית מנהלת המחלקה לרפואה דחופה לילדים. "פריקת פיקה לא מצריכה איזו טראומה משמעותית או משהו דרמטי, מספיק לפעמים לקום בצורה לא טובה או לעשות סיבוב קטן וכיפוף של הברך וזה קורה", הסבירה ד"ר שפלר גל מה גרם לפציעה.

"הפיקה היא עצם ממש קטנה שיושבת בברך ומהווה את מרכז היציבות", המשיכה הרופאה, "בלי שהפיקה במקומה אי אפשר לעמוד ואי אפשר להתייצב. הרבה פעמים אצל נערים בגילאי 10 עד 20 הפיקה בורחת הצידה וזה כאב משתק. עמרי הגיע אלינו למרכז לרפואה דחופה כשהוא לא יכול לעמוד והלום מהנפילה".

ריקוד הטיקטוק הסתיים באשפוז בבית החולים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"הסתכלתי לעמרי בעיניים ואמרתי לו - מבטיחה שלא ייכאב לך". ד"ר מורן שפלר גל | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך טיפלתם בעמרי? בפריקת כתף פשוט מחזירים אותה למקום בבת אחת.
"אצלנו ברפואת ילדים אנחנו לא מאמינים בכאב זבנג וגמרנו. זבנג וגמרנו יכול להסתיים בצלקת שהיא יותר משמעותית מהצלקת הפיזית. הסתכלתי לעמרי בעיניים ואמרתי לו - עמרי, אני מבטיחה שלא ייכאב לך. נתנו לו תרופה מיידית לכאבים ואחרי כמה דקות, כשהוא רגוע ולא כאוב, החזרנו את הפיקה למקום. הפעולה עצמה לא מורכבת - תוך כדי יישור הרגל והברך מחזירים את הפיקה".

בסיום הטיפול, ד"ר שפלר גל הציעה לעמרי חוויה מתקנת - צילום סרטון טיקטוק חדש. "שנייה אחרי שהחזרנו את הפיקה, אמרתי לעמרי - אתה יוצא מכאן ואנחנו עושים סרטון טיקטוק משותף", סיפרה בחיוך, "ביום הראשון של הסטאז' היה לי מורה שאמר לי - ברפואת ילדים, 50% זה הרפואה, אבל ה-50% האחרים זה להבין מאיפה הילדים באים ומה עולם התוכן שלהם, וזה אומר מלהכיר את כוח פי.ג'יי ועד לרקוד טיקטוק".