ברקע המחאה הציבורית בעקבות הרפורמה המשפטית עליה הכריז שר המשפטים יריב לוין, בקואליציה מבהירים כי לא ייעשו שינויים בתוכנית אלא מינוריים בלבד. גורמים בכירים בקואליציה הודיעו כי לא צפויות פשרות מרחיקות לכת או שינויים משמעותיים ברפורמה, בוודאי שלא ברוב הדרוש להתגברות או ברוב הקואליציה בוועדה למינוי שופטים.

שר התפוצות ושוויון חברתי, עמיחי שיקלי, אמר הבוקר: "צריכים לזכור איך פועלת הכנסת. אין באמת שליטה הרמטית על איך יהיו השינויים, כי הדברים דינמיים ומתפתחים במסגרת הדיונים. בחוק הנוגע לסמכויות המשרד לביטחון פנים היה בליץ דיונים, ובסופו של דבר החוק עבר עוד שינויים ותיקונים. זה לא אומר שהשינויים יהיו מרחיקי לכת או דרמטיים. אני לא חושב שהרפורמה שאנחנו מבצעים זה משהו רע, להפך. זה דבר מצוין".

"אתה לא יכול לדעת מראש אילו שינויים יובילו הדיונים בוועדת החוקה, חוק ומשפט, קוסמטיים יותר או פחות. זה תלוי בדינמיקה שתתפתח"', המשיך השר שיקלי, "אני לא כזה בטוח שצריך לעשות שינויים. אני לא מבין מה החשש מזה שיהיה פיצול בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. כל בר דעת מבין שיש בעיה עם זה שאותה ישות יכולה גם לתבוע אותך וגם צריכה לייצג אותך. יש פרדוקס מסוים".

"באשר לוועדה לבחירת שופטים, אני מזכיר שב-24 מתוך 38 מדינות ה-OECD מי שבוחר את הערכאה השיפוטית העליונה זה נבחרי ציבור. התופעה שהשופטים הם אלה שממנים היא מאוד חריגה ומיוחדת לישראל. בארצות הברית, מי שממנה שופטי עליון זה הנשיא ברשות הסנאט. זה מינוי פוליטי במאת האחוזים. כשיש נשיא שמרני, הוא ממנה שופטים שמרניים. כשיש נשיא פרוגרסיבי, הוא ממנה שופטים פרוגרסיביים. כך נוצר איזון המתהווה לאורך זמן, כי אתה לא מפטר את השופטים האלה במעלה הדרך".

"בוועדה לבחירת שופטים כפי שלוין משרטט, יש אומנם משקל משמעותי לפוליטיקאים, לא כפי שהיה בעבר - אבל אני מאוד שמח על כך. אני חושב שזה דבר בריא. אין אדם שאין לו הטייה פוליטית לכאן או לכאן. התזה הזו של אהרן ברק וחבריו כאילו השופטים הם מעל לפוליטיקה, זה הבל הבלים. 'אדם הוא בעל חיים פוליטי', אמר אריסטו. לשמחתנו בג"ץ יהיה הרבה יותר מאוזן עכשיו".

הבוקר פרסם מיכאל שמש הקלטות שבהן נשמע יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', טוען כי הוא משוכנע שגם אם יפעל נגד הקהילה הגאה, זה לא ירחיק ממנו מצביעים: "ספרדי, מסורתי, אכפת לו הומואים? מעניין את הסבתא שלו".

השר שיקלי האחראי כאמור על המשרד לשוויון חברתי הגיב לכך: "לא רואה מצב שכל הנוגע לקהילת הלהט"ב ייפגע בממשלה הזו. עברתי חפיפה בנושא לפני ימים אחדים וראיתי פעילות חשובה שמתבצעת, כמו בתים פתוחים, סיוע למי שצריך בתחומים האלה והסברה ברשויות השונות. לא רואה שזה הולך להיפגע".

"סמוטריץ' לא אמר שיפעל נגדם ויפגע בהם. הוא מתנגד להם ולדרכם, אבל הוא לא לבד. יש פה מפלגה לאומית ליברלית שהרבה יותר חזקה מהציונות הדתית. לא רואה סיבה שאוכלוסיית הלהט"ב תיפגע. אנחנו כמפלגת הליכוד נעמוד על זכויותיה של קהילת הלהט"ב".

ובכל זאת, היום יעברו התקציבים תחת סמכותו של אבי מעוז.
"לאבי מעוז אין שום תקציב, חלאס עם הקמפיין הזה. אין לו שליטה בתקציבים. מערכת גפ"ן לא באמת יוצאת מתוך משרד החינוך. יש לו יכולת לעשות בקרה על כניסה של גורמים אנטי-ציוניים כאלה ואחרים, כמו אירועי זיכרון משותפים למחבלים ולחללי צה"ל".