סרטוני זוועה מהקרבות הקשים באוקראינה רצים ברשתות החברתיות ובוואטסאפ. טטיאנה גולדין, פסיכולוגית בעיריית אשדוד, צפתה השבוע בסרטון שהועבר אליה בוואטסאפ ובו מתועד איזור הקרבות בעיר מריופול. גולדין נדהמה לגלות שהאישה שזועקת לעזרה בסרטון, בין הריסות ביתה שהופצץ, היא אמא שלה.

"הצילו, אין לי מים, אין לי אוכל, אין חשמל, אין חימום לבית, אין תרופות, אין לי כלום", בוכה אמה באותו תיעוד קשה. גולדין שוחחה עם נסלי ברדה הבוקר (חמישי) והודתה כי היא אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות כדי להציל את אמה.

"הפעם האחרונה שדיברתי עם אמא הייתה בשני במרץ, מאז אני לא יודעת מה המצב שלה. אי אפשר ליצור קשר עם אף אחד", תיארה גולדין, "לראות אותה צועדת ברחוב, ליד הבית המופצץ שלה, מתחננת לאוכל ולמים, זה מאוד קשה".

כשזיהית אותה ברגע הראשון בטח כמעט נפלת מהרגליים.
"בהחלט. קודם זיהיתי את הקול שלה, ורק אז את התמונה שלה צועדת ברחוב. זה מראה מאוד קשה".

אילו מאמצים עשית כדי להגיע אליה?
"ברגע שראיתי את הסרטון לפני יומיים, פניתי למנהלת שלי וביקשתי עזרה כלשהי. מי שנענה לבקשתי היה ראש עיריית אשדוד, הוא מנסה לעשות את כל מה שתלוי בו כדי לסייע, אבל לא ניתן ליצור קשר עם אמא".

למה אמא שלך לא ניסתה להימלט מהעיר הזו?
"היא בעלת מסעדות ומעסיקה צוות של אנשים. דיברתי איתה לפני המלחמה והתחננתי שתבוא, אבל היא אמרה שהיא לא יכולה. כל האחריות נמצאת עליה, היא לא יכולה לעזוב את המקום, לסגור ולהשאיר אנשים ללא עבודה ופרנסה. היא בחרה להישאר שם ולא האמינה שיפציצו תושבים".

בעיריית אשדוד פתחו חמ"ל מיוחד שכל תכליתו לאתר את אמך. יש עוד יהודים שם.
"בהחלט, בעיר מריופול יש אוכלוסייה של 3,000 יהודים. האנשים האלה פשוט נצורים. אין שום אפשרות לפרוזדור הומניטרי, כל הניסיונות שנעשו עד כה לא יצאו לפועל. זה באבי יאר רק כפול שתיים".

איך את מתמודדת מאז שראית את הוידאו הזה?
"אני לעומת אנשים אחרים, לפחות יש לי את העשר שניות האלו כדי לדעת שהיא לא נפצעה ולא נפגעה. שהיא בחיים. אני מאמינה שהתושבים תומכים אחד בשני ומנסים לעזור אחד לשני, זה מה שנשאר לי - אמונה ותפילה. אני רוצה לפנות לראש הממשלה נפתלי בנט בכל לשון של בקשה, תפתחו פרוזדור הומניטרי, תצילו אנשים. אין דרך אחרת".

לא יכול להיות שנישאר אדישים לתמונות הללו.
"אני רוצה להאמין שהממשלה שלנו וגם ראש הקהילה, הרב מנחם כהן, יעשו כל מה שניתן בסיטואציה הזאת. אני לא יכולה לוותר על האמונה הזאת. תחבקו את האמהות שלכם בשמי, זה מה שייתן לי כוח".