לפני חצי שנה מעיין שטרן חוותה טרגדיה איומה כשאיבדה את שני האחים שלה בתוך שבוע אחד. האח הראשון, איתמר, נהרג בתאונת דרכים, והשני, רוני, נפטר מדום לב בדרך לבית הקברות בתום השבעה.

לשטרן נותרו רק הזכרונות, הסרטונים והתמונות של אחיה אותם שמרה מכל משמר על גבי מחשב נייד ישן שהחזיקה בדירתה. בסוף השבוע נדהמה לגלות שדירתה נפרצה והגנב לקח בין היתר גם את המחשב, שהוא בעל ערך סנטימנטלי רב עבורה. שטרן מיהרה לפרסם פוסט בפייסבוק ובו ביקשה מהפורץ: "גנב יקר, תחזיר לי את המחשב. בשבילך הוא כלום, אבל בשבילי הוא זהר טהור, הרים של זכרונות".

"כשגיליתי שהמחשב איננו, התמוטטתי, נפלתי על הרצפה", סיפרה שטרן ב"חדשות הבוקר", "אמרתי, מה עוד צריך לקרות? הלב שלי מתמוטט כל פעם מחדש. הייתי נכנסת למחשב כל כך הרבה כדי להסתכל על התמונות, להתרפק עליהן ולבכות ביחד איתן, אלה זכרונות מהאחים שלי. זה משהו שיש לו ערך עצום".

ביתה של מעיין שטרן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
דירתה של מעיין שטרן אחרי הפריצה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לדברי שטרן, למחשב עצמו אין כל ערך כספי והיא מקווה שהגנב ישיב אותו אליה: "הוא לא שווה כלום, צריך לחבר אליו את המטען כדי שיפעל בכלל. ברגע שהגנב יפתח אותו הוא יבין שזה נטו להשליך אותו לפח כי אין מה לעשות איתו, הוא לא שווה גם מאה שקלים. כתבתי בפוסט את הכתובת והמספר שלי, בבקשה תבוא ורק תניח אותו. מקווה שעוד יקרה נס".

מה את זוכרת מהשבוע הנורא ההוא?
"ביום האחרון של השבעה היינו אמורים לעלות לקבר הטרי של איתמר, שנהרג בתאונת דרכים. רוני קפץ הביתה ואמא ביקשה ממנו שלא ייסע ברכב כי יש לה פחד נוראי מהכבישים. היא הציעה לשלם לו על מונית ורוני לקח מונית לבית הקברות. כשהנהג הגיע הוא ניסה להבין מי מהאבלים יכול לגשת, אמר שהנוסע נרדם לו ברכב".

הוא חשב שרוני פשוט נרדם?
"כן, הוא רק שמע חרחורים וראה תנועות מוזרות. הבנתי ממנו שאחי הגדול שוחח איתו על כמה עצוב לו שהוא צריך לגשת לקבר של אחיו הקטן".

איך מתמודדים עם אסון כפול כזה?
"לא מעכלים. היינו בלוויה של אחי הקטן ובסוף השבעה הייתה ההלוויה של אחי הגדול. 14 יום ישבנו שבעה, קרענו חולצה ואז עוד חולצה, זה מטורף, סרט אימה. אנחנו עדיין מנסים יום יום להסדיר נשימה, מחכים לראות שהשמש זורחת בבוקר ואז קמים".

אחיה של מעיין שטרן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אחיה של מעיין שטרן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12