אתמול (שני) אושר הסדר טיעון במסגרתו הלוחם שפלט כדור ממנו נהרג חברו ליחידת "דובדבן", שחר סטרוג ז"ל, ישלח לשנה וחצי בכלא. הלוחם ששמו אסור לפרסום ושחר ז"ל היו חברים טובים, ואתמול באולם בית המשפט הוא ביקש להתנצל בפני משפחת סטרוג והתפרץ בבכי.

הבוקר (שלישי), שוחח קובי סטרוג, אבא של שחר, עם יואב לימור בתוכנית "חדשות הבוקר" והתרגש עד דמעות כשדיבר על האובדן הנורא. "לא הגעתי לבית המשפט כי מאוד קשה לי", סיפר האב. "רציתי לפגוש את הלוחם שפלט את הכדור, אבל עורכי דינו סרבו. דיברנו פעם אחת בטלפון. האם אני כועס עליו? אני כועס על מה שקרה, משפחה שלמה נהרגה ולא רק שחר. נכון שאותו לוחם אחראי למעשה החמור ועדיין, מדובר בילד טוב, חבר של שחר שעבר בדיוק את אותו המסלול שלו".

"אני עדיין חי בחלום ששחר יחזור הביתה, אני לא מאמין שלא אראה אותו יותר" הוסיף האב קובי בדמעות. "כל לילה לא הלכתי לישון עד ששחר שלח הודעה שהוא חזר מהפעילות, דווקא בשבוע היחיד שהיינו שקטים כי לא היו פעילויות אלא רק אימונים זה קרה. חסר לי מידע על מה קרה לילד שלי באותן שניות, האם כאב לו? המחשבות מה בדיוק קרה לא מניחות לנו".

לקראת סיום השיחה ביקש קובי להודות לחבריו של בנו על התמיכה במשפחה וביקש להעביר מסר לדור העתיד: "שחר היה ילד שהחיים אהבו אותו, הוא גדל בשבט הצופים בגבעתיים והיה מוקף בחברים רבים שמאז המקרה לא עוזבים אותנו לשניה אחת. אם יש צעירים לפני גיוס ששומעים אותי, אני קורא לכם ללכת ליחידות הקרביות, אנחנו צריכים אותן במדינה שלנו. חינכנו את שחר על אהבת המולדת והאדם, המשפחה שלנו קיבלה מכה ונהרסה לחלוטין, מה שחשוב לי זה שלא יהרסו משפחות נוספות".

לאחר דבריו המרגשים של קובי, סיפר מנחה התוכנית יואב לימור כי הוא מקבל תוך כדי שידור תגובות רבות, אחת מהן של צופה שסיפר שירד ממכשיר ריצה במהלך אימון לאחר שלא יכול היה לעצור את הדמעות. בסיום השיחה עם קובי סטרוג התראיין באולפן הלוחם יהודה הלוי, שנפצע בעצמו מפליטת כדור של חברו ליחידה. "החבר שפצע אותי בא לבקר בבית חולים, נשכב על המיטה שלי ואמר: תן לי לקחת את הכאב שלך", שיתף הלוי בסיפורו. "אני בטוח שהמאסר של אותו בחור שפלט כדור על שחר, לא יגרום לו להרגיש שהוא שילם את חובו אחרי שנה וחצי, וגם את המשפחה זה לא מה שינחם. כשאתה קם בבית החולים, רואה את ההורים שלך ושומע שהיורה היה במעצר בית והוא לא יכול לחיות עם זה, אז זה מכעיס. לא יודע איך, אבל צריך לעצור את התופעה הזו". 

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12