דריכות במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה היום (רביעי) בכנסת על חוק פסקת ההתגברות אותו הגישה שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד. החוק לא צפוי לעבור לאור התנגדותם של סיעות ש"ס ויהדות התורה. לפי ההערכות, גם חברי הכנסת מהליכוד צפויים להתנגד.

חבר הכנסת אריאל קלנר מסיעת הליכוד כתב שלשום בפייסבוק כי "אין בכנסת הזו רוב לשינויים במערכת המשפט וההצעה של איילת שקד היא בגדר הטרלה בלבד". שקד התייחסה לכך ב"חדשות הבוקר": "המונח הזה הוא חוצפה, אני כופרת בו. זה זלזול בעבודת האופוזיציה", טענה, "הליכוד כבר הרבה שנים לא באופוזיציה והם שכחו מה תפקידה. תפקידנו לקדם את הערכים שאנחנו מאמינים בהם ולעשות טוב למדינת ישראל".

שרת המשפטים לשעבר תקפה את החרדים על התנגדותם לחוק: "החרדים יצטרכו להסביר לבוחרים שלהם למה הם הגישו על מגש של כסף את הערכים של הימין לאבי ניסנקורן. בליכוד ובמפלגות החרדיות הבטיחו לבוחרים במשך שנים רבות שתהיה פסקת התגברות. אני לפחות עקבית. בכנסת ה-19 העברתי את החוק בוועדת שרים לחקיקה וציפי לבני הגישה ערר. בכנסת ה-20 סיעת כולנו לא הסכימה לתמוך ולא היה לזה רוב. כשנבחרה הכנסת ה-23 חשבתי שבפעם הראשונה יהיה לכך רוב בכנסת, יכול להיות שאין. נדע היום".

בימים אלה, בעת משבר הקורונה, זה הזמן לעסוק בעניינים כמו פסקת ההתגברות?
"אנחנו מתעסקים רוב הזמן במשבר הקורונה ובמשבר הכלכלי, אתמול השתתפתי בדיון על פתיחת השמיים בוועדת הקורונה. פתיחת השמיים היא עוד דוגמה לכישלון של הממשלה השלומיאלית הזאת. העולם התרגל לעשות עסקים בלי ישראל כי אנשי עסקים לא יכולים לנסוע לחו"ל. מוצאים להם תחליף. יש מספיק מתווים בעולם שמאפשרים את פתיחת השמיים. למה עד עכשיו אין בנתב"ג מעבדה שעושה בדיקות קורונה?".

אם הולכים לבחירות, תמליצו שוב על נתניהו לראשות הממשלה?
"אנחנו לא בבחירות. אגלה סוד: כנראה שאו שנתניהו יתקפל או שגנץ יתקפל. אם חס וחלילה נדרדר לבחירות, אחזור לכאן ואסביר בדיוק מה נעשה. נתניהו בחר לפרק את גוש הימין והקים ממשלה כושלת. היו לממשלה שלוש מטרות: להילחם בקורונה, לטפל במשבר הכלכלי ולהחיל ריבונות. הם לא עשו דבר מהמטרות האלו. בכל התחומים הדרדרנו אחורה".