היסטוריה ישראלית: הסרט "Skin" בבימויו של גיא נתיב, הוא הזוכה בפרס הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-91 ששודר הלילה. נתיב, תסריטאי הסרט שרון מימון ומפיקת הסרט, אשתו של נתיב ג'יימי ריי ניומן, עלו לבמה לקבל את הפרס.

"לילה טוב ישראל", פתח נתיב את נאום הזכייה שלו. "עברתי לכאן לפני חמש שנים מישראל. סבא וסבתא שלי הם ניצולי שואה ואת הגזענות שהם חוו בשואה אנחנו רואים היום בכל מקום באמריקה ובאירופה. הסרט הזה עוסק בחינוך, בחינוך של הילדים שלכם לדרך טובה יותר."

ריי ניומן הוסיפה בהתרגשות: "אנחנו מקדישים את זה לתינוקת בת החמישה חודשים שלנו שיושבת בבית עם ההורים שלי וצופה בזה. אנחנו מקווים שתגדלי לעולם בו הדברים האלה לא קורים, כי אנחנו לומדים לאהוב ולקבל אחד את השני".

"זה מטורף, אנחנו מרגישים כמו על סמים", סיפר התסריטאי שרון מימון רגע אחרי הזכייה ל"חדשות הבוקר". "ככה זה מרגיש כשחלום ילדות מתגשם. מעבר לזה, הסרט שלנו הוא סרט על גזענות, שהשורשים שלה נטועים עמוק בישראל, במדינה שהצבע עדיין משנה בה והפערים החברתיים רק הולכים וגדלים. אנחנו שמחים שהסרט זכה ומקווים שהמסר יעבור".

מימון שיחזר את רגע ההכרזה: "ישר הדלקתי את המצלמה ומאז רק צרחות, צרחות וצרחות. זה היה ממש מרגש. עשינו את זה, הסרט הגיע לקו הסיום עם אוסקר. כיף. הייתה לנו הרגשה חזקה, כי זה הסרט הנכון בזמן הנכון. האמנתי שזה הולך לקרות, החזקנו אצבעות חזק, קיווינו וזה קרה".

אימו של הבמאי, אירית נתיב, סיפרה בראיון ל"חדשות הבוקר" על הלילה המתוח שעבר עליה. "לא הצלחתי לישון הלילה, החלטתי להישאר ערה עד סוף הטקס. צפיתי בו בסלון עם פיג'מה וכוס קפה. זה מדהים, זה הדבר שהוא חלם עליו". אירית התייחסה לקשר האישי והמשפחתי של גיא לסרט: "גיא הוא דור שלישי לניצולי שואה, הנושא נכח מאוד בבית שלנו. זה דבק בו. סבא שלו שנפטר לפני שנתיים נתן לו את ברכתו לפרויקט".

אביו של גיא, עוזי, סיפר: "הנמכנו ציפיות, הלכתי לישון ורק לקראת הבוקר התעוררתי. צפיתי בזכייה עם אשתי, זה היה רגע מכונן ומרגש מאוד. השתוללנו". עוזי שיתף בתחושותיו על רקע העזיבה של בנו לארצות הברית: "ידעתי שגיא מגשים את החלומות שלו, הוא עקשן ויש לו דימיון נהדר. הוא מצא את אהבת נפשו מבית יהודי טוב. למרות שהם חוו חוויה קשה של לידה שקטה והיו כמה שנים קשות, יש להם היום בת צעירה, תינוקת. הוא מחובר מאוד לארץ, הוא לא יכול להתנתק".

הסרט "Skin" מספר על פשעי גזענות בעיירה ענייה בארצות הברית. במרכז הסרט, ניאו נאצי מקועקע שמחליט לעזוב את קבוצת גלוחי הראש שבה הוא חבר וכחלק מתהליך השיקום מחליט למחוק את כל כתובות הקעקע הגזעניות מגופו.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12