ארבעה ימים אחרי שאופיר חסדאי נורה למוות במהלך ויכוח בחניון ברמלה, למעלה משני מיליון שקלים נאספו עבור המשפחה. במקביל, מסתמן לפי דיווחים מגורמים בפרקליטות כי ויקטור קטן בן ה-74 שירה בחסדאי, צפוי להיות מואשם בהמתה ולא ברצח. דיקלה חסדאי התייחסה ב"חדשות הבוקר" לדיווח: "אנחנו באבל קשה מנשוא, קשה לנו, אנחנו לא מגיבים לדברים האלה עכשיו, נגיב על זה בהמשך".

אתמול שלחה משפחתו של היורה מסר למשפחת חסדאי שבו ביקשה להתנצל על האירוע ולהביע תנחומים: "שמענו מה שהם אמרו, אבל אנחנו עסוקים יותר מדי באבל ולא עם השטויות האלה", הגיבה חסדאי, "הם יכולים להתנצל עד מחר, זה לא משנה שום דבר ולא מעניין אותי. כשנקום מהאבל תגיע הודעה עם עורך דין, כמו שצריך".

מדינה שלמה התגייסה כדי לחבק אתכם ולעזור לכם.
"אני מתרגשת, המדינה נרתמה, מדהימים. אני לא מתעסקת בתרומות, הראש שלי בתוך האבל, האחים שלי מתעסקים בזה ומסדרים לי את כל העניינים. שמעתי שיש תרומות יפות וכל הכבוד לעם ישראל, אני גאה שיש לי עם כזה, אני גאה להיות חלק מישראל".

את מרגישה שהתמיכה הציבורית עוזרת לך?
"אנשים אוהבים אותי, באים מירושלים, מיבנה, אנשים שאני לא מכירה, באים, מחבקים, מנשקים, בוכים איתי. אני לא מכירה את האנשים האלה והם פשוט לקחו את הרגליים שלהם, את המכוניות שלהם, הגיעו לפה ולא עוזבים אותי לרגע. אין דברים כאלה, זה מחזק, עם כל הלילות הקשים שאני לא ישנה וחושבת איך להמשיך הלאה, אבל הם באים ומעודדים אותי, נותנים לי מוטיבציה, ואני מקווה שיהיה בסדר".

את מצליחה לחזק את הבנות שלך?
"כל הזמן, הבנות הן הראשונות מהכל. אני מנסה לעודד אותן, רוני עכשיו מתחילה לקלוט שאבא שלה לא בסביבה, היא קצת נהיית עצובה וכועסת. יובל בוכה המון, כולם עוטפים אותה, דואגים לה, קונים לה מתנות ולוקחים אותה להופעות, היא שמחה אבל אז מגיע הערב והיא שוב מתחילה לבכות, 'אני רוצה את אבא'. היא קורעת לכולם את הלב, זה קשה נורא".

את משחזרת בראש את הרגעים ההם בחניון, או שעשית קאט?
"שום קאט, לא יכולה לחסום שום דבר. אני לא ישנה בלילה, אני כל הזמן משחזרת את הירי, את אופיר שוכב שם על הרצפה חסר אונים, המשקפיים עפו לו, הפנים שלו בתוך האספלט, לראות אותו במצב כזה, לא מגיב, זה פשוט נורא. כל הזמן התמונות האלה חוזרות לי לראש, הוא יורה בו והוא נופל".

את חושבת על הרגעים שלפני, אולי היה אפשר לעשות משהו אחרת?
"לא, אני ניסיתי לעשות הכל כדי לעצור את זה, אבל כשיצאתי להפריד ביניהם הוא כבר יצא עם הנשק. זה עניין של שניות, לא הספקתי לעשות שום דבר, אני לא אשמה בזה וזה מאוד קשה".