המירוץ לראשות הליכוד צובר תאוצה ובמפלגה הולכים ומתרבים הקולות לערוך עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ גדעון סער.

חבר הכנסת יואב קיש שתומך בסער קרא לנתניהו להסכים לעימות: "בעיניי זה ביזיון שהדבר הזה לא מתרחש, זו דמוקרטיה קטנה. טראמפ היה בקרוב ל-19 עימותים, זה פשוט לא הגיוני שמתפקדי הליכוד לא יוכלו לקבל את הדבר הבסיסי, שזה לשמוע את העמדות של המועמדים".

לפי כל הסקרים, נתניהו ינצח את סער בפער גדול.
"הקרב מאוד צמוד. אני מכיר את הליכוד, מכיר את הזרמים, לא סתם נתניהו נלחם כמו שהוא נלחם. הוא מבין שהקרב צמוד. ביום שני אנחנו משיקים את קמפיין הפתיחה שלנו, הנושא של העימות בין המועמדים הוא הכי חשוב לטובת המתפקדים שלנו. יש לנו 120 אלף בוחרים ויש להם את הזכות לשמוע תשובות לנושאים המדיניים והביטחוניים".

יש שאומרים שאתה תומך בסער בגלל מניעים אישיים, לא אידאולוגיים.
"שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה. יכולתי להיות שר והחלטתי שאני לא רוצה ולכן הנושא האישי הוא שולי. באיזה מקום אני אומר לעצמי, תחשבו מה שאתם רוצים אבל תענו לי על שאלה אחת אמתית: האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה אחרי הבחירות הבאות? הוא נכשל בזה פעמיים. התחלנו בגוש הימין עם 60 מנדטים וירדנו ל-55".

אם נתניהו ינצח בפריימריז, תתיישר מאחוריו?
"אני רוצה לראות שנתניהו, אחרי שגדעון ינצח בפריימריז, יתיישר מאחורינו. אגיד לך בצורה הכי ברורה, אנחנו בליכוד בכל הכוח ואני מקווה שגם בצד השני יתנהלו ככה. הפריימריז האלה הולכים להכתיב את התוצאות של הבחירות, אם גדעון סער מנצח בפריימריז, הליכוד מנצח בבחירות ומרכיב ממשלה. אם נתניהו מנצח בפריימריז, אנחנו הולכים לאופוזיציה".

קיש תקף את ההחלטה לשדר הערב בחדשות 12 את "ימי בנימין" של עמית סגל סמוך למועד הפריימריז: "לגבי הסדרה 'ימי בנימין', הגשנו מכתב לעצור את השידור. בעיניי זה פרסום לא הוגן לנתניהו בשבועיים של הפריימריז, זה זמן מסך. אני רוצה קרב אובייקטיבי. ביקשנו שני דברים, או לדחות בשבועיים את השידור לאחרי הפריימריז או לתת לגדעון סער זמן מסך שווה. אל תשדרו עכשיו, תשדרו עוד שבועיים. הטיימינג נוראי ואנחנו בוחנים את צעדינו".