מתן כהנא, מספר 4 במפלגת הימין החדש, קורא לאיילת שקד לרוץ בבחירות הקרובות במפלגתו ולא להצטרף לשורות הליכוד.

"אני מאוד מקווה שהיא תרוץ איתנו", אמר הבוקר כהנא. "לימין החדש יש דרך משמעותית מאוד של יהדות מחבקת ומקרבת, של ימין שמרני, של אחדות. איילת היא חלק מהדרך הזאת, היא מהיוזמות והמקימות של הדרך הזאת, ואני משוכנע שהיא תעשה את זה".

הצעתם לה את המקום הראשון?
"אני לא מדבר פה על מקומות. אנחנו רוצים שהיא תבוא אלינו ואנחנו חושבים שזה המקום שלה".

יש סיכוי שאם שקד לא תעמוד בראשות המפלגה במקום בנט, שוב פעם לא תעברו את אחוז החסימה.
"לרעיון שלנו ולערכים שלנו יש ביקוש רב בישראל, 140 אלף איש הצביעו לנו למרות שעשינו קמפיין לא כל כך טוב. אנחנו רואים שבכל סקר מאז הבחירות אנחנו מקבלים חמישה מנדטים, זה אומר שלמרות שהמפלגה נכשלה בבחירות, יש לה ביקוש גדול".

בכנס הפעילים שקד אמרה שהיא צריכה כמה ימים לחשוב ולהחליט לאן פניה מועדות. למה היא לא חותכת את זה כאן ועכשיו?
"ממה שאני מבין, גם מהדברים ששמענו וגם מהדברים שדיברתי עם איילת, היא רוצה להצטרף לליכוד ובודקת אם יש לה אפשרות לעשות את זה. היא בודקת את האפשרויות שעומדות בפניה. בסוף, אחרי שנכשלנו בבחירות האחרונות, כל אחד בדק לאן הוא הולך. אני כן חושב שמה שיש לנו להציע זה דבר גדול וראוי שהיא תעשה את זה איתנו".

יש חיבורים על הפרק?
"אנחנו מדברים על חיבורים, אף קול של הימין לא ייזרק לפח. לא מדברים עכשיו עם מי ואיך, אבל יהיו חיבורים".

איך תחברו לאנשים כמו בן גביר וקיצוניים אחרים? תסכימו עם משפט עברי וחזרה לימי דוד המלך?
"אנחנו מדברים על חיבורים טכניים, ואנחנו לא צריכים להסכים על כל דבר עם מי שאנחנו מתחברים איתו בחיבורים טכניים. אנחנו מסתכלים עכשיו על אנשי הציונות הדתית, שבודקים עם מי יש להם הזדהות, אני חושב שהערכים שאנחנו מייצגים זה הדברים שהם רוצים להזדהות איתם ולהתחבר אליהם ואני חושב שזה יצליח בגדול".

בתוך כך, התייחס הבוקר יושב ראש הימין החדש, נפתלי בנט, למתקפות על בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין. "המתקפות על סמוטריץ' הן פוליטיות ואין לי כוונה להצטרף אליהן", צייץ בנט. "עמדת הימין החדש היא פשוטה: מדינת הכלה ולא מדינת הלכה. מדינה יהודית אבל לא מדינת כפיה. קירוב ולא ריחוק. זאת הדרך שלנו ואנו נציג אותה בבחירות".