חודש מאז נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל בפיגוע באזור התעשייה ברקן והמחבל עדיין לא נתפס. הערב (שלישי) ייצאו בני משפחותיהם לצעדה מיוחדת בקריאה ללכוד את המחבל ולמצות איתו את הדין.

הפרשן הצבאי של "ידיעות אחרונות" יוסי יהושע עדכן במצוד אחר המחבל וסיפר: "יש חוליה שתומכת במחבל, הוא הפך לגיבור באזור טול כרם ומופיע על כרוזים וברשתות החברתיות שם". כתבת התוכנית מירי מיכאלי שאלה את הפרשן איך מדינת ישראל שהצליחה להוציא דיסקים מסווגים מטהראן בירת איראן, לא מצליחה לשים את ידה על מחבל שמסתתר בשומרון. "אני חושב שזו תקלה ולא מצדיק את זה אבל לפעמים דברים כאלו לוקחים זמן". השיב יהושע. "הבעיה היא עם ההצהרות של שר הביטחון. כבר לפני חודש כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי 'זה רק עניין של זמן עד שנשים על המחבל את היד'".


"היו צריכים להרוס את בית המחבל יום אחרי הפיגוע ולהגלות את משפחתו למקום רחוק דוגמת אזור חברון", אמר רפי לבנגרונד, אביה של קים ז"ל. "אולי זה מה שהיה עוזר לתפוס אותו. הייתי בוועדת חוץ וביטחון והבנתי שהשב"כ ממליץ להרוס את הבית כי זה מרתיע. למה לוקחים יועצים אם לא מיישמים את העצות שלהם?".

"הילדים של זיו, זוג תאומים בני 7 וילד בן 4 בוכים ושואלים שאלות", סיפרה אמו איריס. "כשהם נשארים לבד עם אמא שלהם בבית הם בוכים ומשתוללים שהם רוצים את אבא, איך אפשר להסביר לילד איפה אבא?". אביה של קים סיפר: "הבן של קים בן פחות משנה וחצי ויכיר אותה רק מסיפורים. בהתחלה הסרנו את המגנטים עם תמונותיה מהמקרר ומומחים אמרו להחזיר אותם ולהסביר לו. החזרנו ובשבת האחרונה הוא הלך לתמונה ונישק את אמא שלו על המקרר".

"בשיבעה היה אלוף הפיקוד והמח"ט שהבטיחו לעדכן אותנו, אבל אם לא מעדכנים אותנו כנראה שלא עושים כלום, בערך כמו שליברמן לא עושה כלום, זו המסקנה שלי", אמר אביה של קים. "כלום לא יעזור לנו, אבל אני מקווה שהמחבל לא יתפס חי", סיכמה איריס אמו של זיו. "אנחנו לא רוצים שהמחבל יהנה מתנאים טובים בכלא, ודורשים הריסת בתים, עצירת כספים וגירוש המשפחות, אלו שלושה דברים שאם לא יעשו בקרוב, לא תושג שום הרתעה ופיגועים כאלו יימשכו".

"חדשות הבוקר": א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12