שישה ימים חלפו מאז הבחירות והפלונטר הפוליטי רק הולך ומסתבך. לא ברור בשלב זה מיהו ראש הממשלה הבא וגם לא מי הראשון שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה. לפי ההערכות, לא בני גנץ ולא בנימין נתניהו רוצים להיות הראשונים שעליהם יטיל הנשיא את מלאכת ההרכבה. אחרי שאתמול (ראשון) המליצה הרשימה המשותפת לנשיא על בני גנץ, היום אחר הצהריים צפויים גנץ ואביגדור ליברמן להיפגש.

דוד ביטן, חבר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, התייחס ב"חדשות הבוקר" להמלצת הרשימה המשותפת על גנץ: "נתניהו מדוכדך ומודאג ממה שקורה עם כחול לבן וגנץ, שהולכים עם הרשימה הערבית המשותפת בלי שום בעיה. זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. גנץ לא רוצה להיפגש עם נתניהו, אבל כן נפגש עם בל"ד. לאן הגענו?".

למי שמתבונן מהצד יש תחושה שמשהו קורה לנתניהו, ששפת הגוף שלו אחרת אולי מאז הבחירות.
"הוא מאוכזב, הוא ציפה לקבל תמיכה הרבה יותר גדולה לאור מה שהוא עשה בשנים האחרונות. הוא לא קיבל את התמיכה הזאת מכל מיני סיבות, לצערי גם בגלל התקשורת שהשפיעה על חלק מהבוחרים. הקהילה האתיופית, שהיא קרוב לשני מנדטים, עזבה אותנו בגלל סיבות שלא קשורות בנו בכלל. היה גם את הסכם העודפים, אנחנו נתנו את המנדט לימינה, כחול לבן לקחו את המנדט מליברמן וזה ההפרש בעצם".

אתם רוצים לקבל ראשונים או שניים את המנדט להרכבת הממשלה?
"לנו זה לא משנה, אנחנו סומכים בעניין הזה על החלטת הנשיא. מה שכחול לבן עושים זה פוגעים בנשיא, משחקים של ילדים קטנים. הם ראו שיש חוות דעת משפטית חדשה של היועץ המשפטי של הכנסת בנושא הוועדה המסדרת, ופתאום החליטו שהם לא רוצים. הם דאגו שבל"ד יגידו שהם לא תומכים על מנת שיירדו מ-57 ממליצים ל-53. זה כמו שאנחנו נלך עכשיו לאגודת ישראל ונגיד 'אל תמליצי לנשיא'. מה זה המשחקים האלה? כחול לבן צריכים להגיד את האמת לנשיא. הם שברו את כל הכלים".

אתה מעריך שתצליחו להרכיב ממשלה?
"אני לא בטוח. אני אומר שאי אפשר להקים ממשלה בלי הליכוד, כל ממשלה שתקום בלי הליכוד לא תחזיק מעמד חצי שנה ואת זה גנץ וכחול לבן יודעים. מספיק עם המשחקים האלה, הגיע הזמן שגנץ יישב עם נתניהו במקום לשבת עם הרשימה המשותפת. הם צריכים לשבת ביניהם ולדבר, אם הם לא יידברו לא ייצא מזה כלום. יש דרך לפתור את בעיית הרוטציה, למשל שנה, שנתיים, שנה".

מה זה אומר? תסביר.
"שנה נתניהו, שנתיים גנץ ואחר כך שנה לליכוד או נתניהו".

ואיך תבטיחו שאחרי השנה של נתניהו הוא לא ינסה להפיל את הממשלה?
"אנשים צריכים לקיים הסכמים, העם יכול להעניש אם לא. אם שמיר ופרס עשו ביניהם את ההחלפה בזמנו עם כל מה שהיה ביניהם, אז אין שום סיבה שלא יקיימו את ההסכמים האלה".

אתה מוטרד מהפגישה של גנץ וליברמן היום?
"אני מוטרד מליברמן, קורה לו משהו. הוא מצד אחד אומר שהרשימה המשותפת הם אוייבים, ומצד שני מאפשר לגנץ לסכם איתם דברים ואולי גם להכניס אותם לממשלה ולקואליציה. אני לא רואה את איווט ליברמן עושה את הדברים האלה".