אמנון ונטע רונן וארבעת ילדיהם השאירו מאחור את ביתם ועסקיהם שבסין וטסו לישראל עם פרוץ מגפת הקורונה כדי להימנע מהדבקה. בימים האחרונים, לאור הדיווחים כי החיים בסין חוזרים אט אט לשגרה, שבו בני המשפחה לביתם והופתעו לגלות עד כמה החיים במדינה שבה פרצה המגפה וממנה הופצה לכל העולם, חזרו למסלולם.

"החנויות מתחילות להיפתח, בתי הקפה והסופרמרקטים פתוחים ויש פקקי תנועה בכבישים", דיווח רונן, "יש 80% חזרה לשגרה רגילה, רק הלימודים עדיין לא חזרו. אפילו בווהאן, העיר הנגועה שהיא מקור המחלה, מהיום לאנשים מותר לצאת מהבית לחצרות שלהם בשכונה. עם זאת, יש חוק שעדיין מחייב להסתובב עם מסיכה ברחובות. אי אפשר לצאת מהבית בלי מסיכה".

משפחת רונן הייתה אמורה להיכנס לבידוד בבית מלון מיד עם חזרתה לסין כמו שאר השבים מחוץ לארץ, אבל בסוף הוחלט כי יעשו את הבידוד בביתם: "כל מי שמגיע מחוץ לארץ חייב עדיין להיות בהסגר בבית מלון. המדינה לוקחת אותך באוטובוס משדה התעופה לכמה תחנות של בדיקות ומשם להסגר. למזלנו, בגלל שיש לנו ילדים ותינוק קטן, המשטרה המקומית אישרה לנו לעשות בידוד ביתי. כל יום באים לבדוק לנו טמפרטורה של חום ומוודאים שאנחנו נמצאים בבית".

יש לך השערה איך סין הצליחה למגר ככה את המגפה, בזמן שמדינות אחרות מתקשות בכך?
"כולם פה ממושמעים. אני רואה מה קורה בישראל, יש סגר, מבקשים מהילדים לא ללכת לבתי הספר, אבל ההורים מוציאים את הילדים לגני שעשועים. זה לא חופש גדול. הפסיקו את בתי הספר בגלל סיבה מסויימת. מה שעשו בסין, הסגר בבתים, זה מה שמיגר את המחלה ועצר אותה".