3,000 בני אדם, ביניהם 15 ישראלים, נמצאים בהסגר על ספינת "דיימונד פרינסס" מול חופי יפן מזה שבוע שלם. נגיף הקורונה הולך ומתפשט בקרב הנוסעים וממשלת יפן לא מאפשרת לנוסעים הבריאים לרדת מהספינה. בינתיים, מניין הנדבקים בנגיף ברחבי העולם עלה ל-43,141 כשמספר הנפטרים עומד על 1,115 איש.

"אנחנו ממש מרגישים בכלא, זה כבר לא תענוג", סיפרה שלווה דהן שנמצאת בבידוד על הספינה עם בעלה שמעון שהוסיף: "שעה ביום אנחנו עושים את הסיור הרגלי, בשאר השעות אנחנו בתוך החדר, מעסיקים את עצמנו. אנחנו מחכים ל-19 לחודש כדי שיחזירו אותנו הביתה, מקווים מאוד שזה יקרה בטיסה ישירה ולא דרך קונקשן במדינה אחרת".

בני משפחותיהם של הישראלים בספינה פתחו במאבק כדי להשיבם הביתה בהקדם. בנם של שלווה ושמעון, רפאל דהן, סיפר: "אנחנו רוצים לדאוג שיורידו אותם מהספינה וכמה שיותר מהר. לפי מה שהבנו, נהייתה שם מדגרה וכל יום יוצאים להם משמה חולים. היפנים מנסים למגר את הכל לספינה הזאת ומה שיהיה יהיה, מי שנדבק נדבק, והם נדבקים ממש כל יום. לפחות שיוציאו את הנוסעים לבידוד בחוץ ושייתנו תשובות מה קורה".

"ספינת הקורונה" (צילום: AP)
צילום: AP

דהן הביע ספק באשר למועד שנטען שבו הנוסעים ישוחררו: "בהתחלה דיברו על כך שהם ישתחררו ב-19 לחודש, אבל אנחנו לא יודעים אם זה באמת נכון ומה התהליך שאחרי זה. איך מחזירים אותם לארץ? יפן מאוד רחוקה. מי יעלה איתם למטוס? אולי חברות התעופה לא יסכימו להטיס אותם בכלל. אנחנו רוצים לדעת מה קורה עם ההורים שלנו, הם אנשים מבוגרים. בינתיים הם בריאים ולא נדבקו תודה לאל, אבל אנחנו מפחדים שהם כן יידבקו".

דהן פרצה בבכי כששמעה את קולו של בנה באולפן, וביקשה לשלוח לו מסר: "אני מתגעגעת אליכם מאוד, חסרה לי הישיבה כולם ביחד אחר הצהריים עם הקפה. אנחנו מנסים להחזיק מעמד כמה שאפשר ורק מבקשים שיחזירו אותנו ישר הביתה, בלי קונקשן מאף חברה, כי אנחנו פוחדים שעוד פעם ניתקע באיזשהו מקום".