שר האוצר משה כחלון, המכהן גם חבר בוועדה למינוי שופטים, התייחס הבוקר לפרשה המשפטית שמטלטלת את מערכת המשפט בימים אלו, ובמרכזה יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה החשוד בכך שניצל את תפקידו כדי לקדם מינוי של שופטת בבית משפט השלום בתמורה לקשרים רומנטיים שניהלה איתו.

שר האוצר כחלון טען שהוא שמע על פרטי הפרשה מהתקשורת, ולא היה יכול להגיב שלב זה. "אתם בתקשורת יודעים אפילו יותר מאיתנו, אנחנו מתעדכנים דרככם. אני חייבת לומר שכשנדע פרטים ונדע באמת מה קרה נוכל להתייחס", אמר בראיון לחדשות הבוקר עם ניב רסקין. "כל אירוע מהסוג הזה, בכל תחום ציבורי, גם אם זה שרים, חברי כנסת, מערכות המשפט – כשקורים דברים כאלה, אף אחד מאיתנו לא מרגיש בנוח".

עוד התייחס שר האוצר למצבו הפוליטי כראש מפלגת "כולנו", שבסקרי המנדטים האחרונים זכתה ל-4 מנדטים בלבד. כחלון לא הסתיר את אכזבתנו, וכן את הפתעתו, מהסקר. "אחרי 4 שנים של עשייה, של מאבקים למען הציבור והישגים – לי זה נראה קצת מוזר. אנחנו ממשיכים בעשייה ואני בטוח בדבר אחד, שכשאנשים יגיעו לקלפי, הם יבדקו ויעשו את החשבון: מי עשה, מי עבד עבורם ומי רק דיבר. זאת התקווה שיש לנו".

כשנשאל מהי הסיבה לדעתו, שבמפלגתו זוכה להישגים נמוכים בסקרים, האשים כחלון דווקא את יחסי הציבור ולא את העשייה, הענפה לדבריו, בשנים שכיהן כשר האוצר. "אני נוסע כל יום מתל אביב לחיפה, ואני רואה בנתניה, בחדרה, בזיכרון ובקריות מחיר למשתכן, בכל מקום אתה רואה מנופים ובנייה ואנשים שמקבלים דירות במחירים מוזלים".

עוד נשאל שר האוצר על חבירה אפשרית למפלגות אחרות, ובראשן למפלגת "גשר" החברתית שהוקמה על ידי אורלי לוי-אבקסיס. "אני לא רואה טעם בחבירה כי אנחנו מפלגה חברתית ונאבד את הזהות שלנו", אמר. "אני לא יכול לחבור לאורלי לוי אבקסיס והיא לא יכולה לחבור אליי בגלל המצב הפוליטי שלה, אבל גם אין לי שום כוונה לטשטש את הזהות שלי ולהיכנס למפלגה אחרת. בואו לא נשכח שהייתי בליכוד ופרשתי על הרקע הזה, בעמדות המדיניות כמעט ואין פערים בינינו אבל בנושאים החברתיים יש, ועל הרקע הזה הקמתי את כולנו. בתחושה שלנו כולנו תחזיר את המנדטים שלה".

אורלי לוי אבקסיס (צילום: Yonatan SindelFlash90)
מפלגת גשר, שהקימה אורלי לוי אבקסיס. לא יכולה לחבור לכחלון | צילום: Yonatan SindelFlash90

לסיום, התייחס שר האוצר לנושא כתב האישום המרחף מעל ראשו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וענה שלא יוכל להישאר בתפקידו במידה ויגיע רה"מ למצב של כתב אישום לאחר שימוע. "יש קושי אפילו תפעולי בלהיות בבוקר בבית המשפט ובערב לכהן כראש ממשלה. קודם כל נאחל לו שייצא נקי והכל יהיה בסדר, אבל אם הוא יגיע למצב אחרי שימוע אצל היועץ המשפטי והוא יגיע לבית המשפט – לדעתי הוא לא יוכל לכהן".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12