בידיים חשופות, בלי נשק וללא תגבורת: כך נאבק אמש (ראשון) הרבש"ץ אנדרה דוסטוב במחבל שחדר מרצועת עזה לישראל במטרה לפגוע בתושבי היישובים הסמוכים לגדר. הפיגוע הפר את השקט שנשמר בדרום מאז סיום מבצע שומר החומות, והעלה תהיות באשר להחלטה לקחת את הנשק האישי מדוסטוב בסיום המבצע.

"קיבלנו דיווח בוואטסאפ מאחד הרבש"צים שיש אדם חשוד שמסתובב בכביש הראשי של חבל שלום", שיחזר דוסטוב בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אני הייתי הכי קרוב אליו ויצאתי לכיוון. ראיתי בן אדם דמוי ערבית, הפעלתי צ'קלקות, עצרתי אותו ושאלתי אותו מאיפה הוא מגיע. הוא גימגם, עשה את עצמו כאילו הוא לא שומע. הוא היה בלחץ אדיר, העיניים שלו זזו מפה לשם".

"אמרתי שמשהו פה לא בסדר. פתחתי את דלת המכונית ואמרתי לו - בוא, תיכנס, אבדוק אותך. הכביש צר ולא היה לי איפה לעמוד", המשיך דוסטוב, "הוא הכניס חצי גוף ופתאום ראיתי את הסכין. היא באה אליי לכיוון הראש. הבנתי שיש מחבל אצלי באוטו. הוא התחיל לצרוח ממש, תפסתי את היד שלו והוא פגע עם הסכין ביד וחתך אותה. התחלנו להיאבק. הוא ניסה להשתחרר ולדקור אותי. ראיתי את הסכין מול העיניים שלי. היד שלו השתחררה ופגעה לי קצת בבטן. נתתי לו אגרופים, תפסתי אותו והבנתי שאם הוא משתחרר ממני, הוא פשוט גומר אותי".

דקירה בעוטף עזה
נטרול המחבל בעוטף עזה

איך הצלחת להשתלט עליו?
"תפסתי לו את היד הראשונה, תפסתי לו את היד השנייה, משכתי אותו אליי והתחלתי לתת לו אגרופים. נתתי לו בעיטה והוא עף מהאוטו. הייתי בלי האקדח שלי אבל רצתי אליו, כי היו שם שני רכבים של אזרחים ופחדתי שהוא יבוא אליהם. הוא התחיל לרוץ לכיוון מושב יתד, במזל הגיע הרבש"ץ השכן משדי אברהם וגם חיילים. צרחתי להם 'מחבל, מחבל עם סכין', הם פתחו באש לעברו והרבש"ץ ניטרל אותו".

נשקו האישי של דוסטוב נלקח ממנו אחרי שהוגשה נגדו תלונה במח"ש בשנה שעברה. רישיון הנשק שלו נשלל אחרי תקרית שבה היה מעורב כמתנדב משטרה. באותה תקרית נטען כי שלף נשק נגד תושבים מפזורת ביר הדאג'. בשבוע שעבר התריע דוסטוב כי בלי הנשק, לא יהיה מסוגל לספק הגנה לתושבים.

"זה מצב הזוי, פשוט הזוי", מחה דוסטוב, "אני כבר שנה בלי נשק, בלי האקדח. אני מתנדב במשטרה כמעט 11 שנה. בגלל הבחור שהתלונן עליי במח"ש לקחו לי את הנשק. לפני שבוע הגשתי ערעור כדי שיחזירו לי את הנשק, כי בצו 8, כשגייסו אותנו במלחמה, קיבלתי נשק. לקחו אותו חזרה. אני רוצה להגיד תודה לרבש"צים ולצבא שהגיעו ועזרו, זה נס שהמחבל לא נכנס למושב והתחיל לדקור תושבים".