חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד המכהן כיושב ראש ועדת העלייה והקליטה, נמצא חיובי לנגיף הקורונה בשבוע שעבר. תחילה סבל מתסמינים קלים בלבד, אלא שבסוף השבוע חלה הידרדרות במצבו ואמש (שבת) הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר עם קשיי נשימה ואושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל שיבא, דיווח ב"חדשות הבוקר" על מצבו של ביטן: "הייתה הידרדרות במצבו, נאלצנו לפתוח מחדש את טיפול נמרץ קורונה בשיבא שהיה סגור לשמחתנו. זאת בשורה רעה".

"מצבו של ביטן קשה אך יציב", תיאר פרופ' אפק, "הצוותים הרפואיים טיפלו בו וייצבו אותו. הוא מאושפז אצלנו בטיפול נמרץ ונאחל לו בריאות שלמה. זה מוכיח לכולנו כמה חשוב ללכת להתחסן".

ביום חמישי שעבר ביטן השתתף בטקס קבלת פנים למאות עולים חדשים מאתיופיה. בטקס נכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. גורמים בכירים במערך החקירות האפידמיולוגיות טענו כי חבר הכנסת ביטן הפר את הנחיות משרד הבריאות מכיוון שעל אף שהשתעל, השתתף באירועים המוניים ונפגש עם אנשים.

ביטן טען בשיחה עם N12: "חשבתי שיש לי שפעת ולא יותר מזה. היו לי תסמיני קירור ושיעול עם ליחה, ללא חום. השיעול של הקורונה הוא שיעול יבש. בסופו של תהליך, ברגע שהרגשתי חולה, רצתי לעשות בדיקה". חברי הכנסת מיקי זוהר, חיים כץ, אופיר כץ, אתי עטייה ועומר ינקלביץ' נדרשו להיכנס לבידוד לאחר ששהו בקרבתו של ביטן.