פיגוע רודף פיגוע: 34 ישראלים נרצחו מתחילת השנה בפיגועי טרור. בימים האחרונים נרצחו שי סיילס ניגרקר ואביעד ניר זכרונם לברכה בפיגוע בחווארה, ובת שבע ניגרי זכרונה לברכה בפיגוע בהר חברון.

הביקורת על האופן שבו מתפקד שר הביטחון יואב גלנט וקצינים בכירים בצה"ל, בהם אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, נשמעת גם מתוך הקואליציה. השרה אורית סטרוק צייצה: "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל העדר ההחלטה המתבקשת: כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא". ברשת הופצה מודעה עם תמונות ההרוגים וקריאה "לפטר את פוקס עכשיו!" לצד תמונתו.

חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד, גינה זאת הבוקר בחריפות. "המתקפה על יהודה פוקס נפשעת. מי שעושה את הדברים האלה, צריך לעמוד לדין", אמר מילביצקי. "הליכוד מפלגה גדולה, יש בה הרבה דעות, אנשים לא מפחדים להביע את הדעות שלהם - אבל ברגע שמתחילים לגעת בכוחות הביטחון, בטח ובטח באנשים ספציפיים, בטח ובטח בפרסום תמונות ההרוגים לידם - זה גבול שאסור לחצות אותו".

חברים באגף הימני ביותר בקואליציה, מלאי טענות כלפי גנץ ונתניהו וטוענים שהמדיניות רפה.
"מי שקצת עסק במאבק בטרור יודע שזה לגמרי לא המצב. זה תלוי מידע מודיעיני ותנאי שטח. זו מלחמה שלא נפסקת אף פעם. אם יש טענות על מדיניות יש מקומות להשמיע אותן - בישיבות הממשלה והקבינט. לעשות את השיח הזה בתקשורת, אפשר אולי לקושש מזה מעט קולות פוליטיים, אבל טוב זה בטח לא עושה. בעיניי זה מבזה את זכר הנרצחים, ובטח ובטח שלא עוזר למורל כוחות הביטחון שכולנו חבים להם המון".

האם לדעתך יש להגביר את הצעדים נגד הרשות הפלסטינית?
"זו הייתה אחת השאלות הראשונות ששאלתי בוועדת חוץ וביטחון, בנושא היחס לרשות הפלסטינית. קיבלתי תשובות מאוד מעניינות ומורכבות. מטבע הדברים לא אפרט אותן כרגע. ההערכה הזאת מתבצעת כל הזמן מחדש, תלוי אירועים. אין קונספציה מקובעת שהולכים לפיה. זו הערכה שמתחדשת על ידי גורמי הביטחון. אני מלא אמונה בהם".

עושה רושם שגם לכם, כמו לממשלה הקודמת, אין תשובה אמיתית לטרור.
"התשובה זה להמשיך ולהילחם בטרור. המלחמה בטרור לא עוצרת לרגע. אין בה ברקסים, הפוגות או הקלות, היא תלוית מידע מודיעיני, תנאי שטח ודברים אחרים. כוחות הביטחון ממשיכים לעסוק במלאכה הזו. תפקידנו לחזק אותם".

בזמן ממשלת בנט-לפיד השמעתם ביקורת חריפה מאוד והבטחתם שבממשלת ימין "על מלא", זה יהיה אחרת.
"לא חושב שזה מדויק. אני רוצה להזכיר את המצב שהיה בתוך ישראל, אותן תמונות של שתי בחורות מבוהלות שיוצאות מהאוטו בלב ירושלים ומורידות את הדגלים, מהפחד מההתפרעויות שהיו שם. את התמונות האלה ברוך השם אנחנו לא רואים היום".

מה עם לקיחת אחריות והודאה שאין לכם פתרון לטרור, למרות מה שהבטחתם?
"אני לא חושב שמישהו לא לוקח אחריות. האחריות היא עלינו, לכל דבר שקורה במדינת ישראל. לא שמעתי את ראש הממשלה ושר הביטחון מגלגלים אחריות. עדיף לנו להתעסק במה לעשות ואיך לצופף את השורות בינינו, במקום להתחיל לעשות כל מיני השוואות של מי עשה מה ומתי, כמה נהרגו וכדומה".