האם הממשלה תכריע ביממה הקרובה על הטלת סגר כללי על העיר בת ים? זאת, לאור זינוק משמעותי במספר הנדבקים בעיר בנגיף הקורונה בימים האחרונים. לפי החשד, מוקד ההתפרצות הוא מכולת באחת השכונות. ההערכה היא כי בסביבות 150 תושבים נדבקו בקורונה והמספר המדאיג רק ממשיך לעלות.

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, הביע תקווה כי לא יוטל סגר כללי והציע לנקוט בצעדים נקודתיים. "פריסת החולים היא ממש בכל העיר, רואים את זה על המפה בנקודות אדומות", תיאר ברוט, "אין שכונה שיש בה יותר משכונה אחרת, לכן אי אפשר לעשות סגר על שכונות. אני מקווה שלא נגיע לסגר כללי".

"אנחנו כן חושבים שצריך לסגור את חוף הים, ייתכן שנעשה זאת לארבעה-חמישה ימים עד שנתחיל לחזור אחורה", הודיע ברוט, "עשרות אלפי אנשים נמצאים בים בכל סוף שבוע, אחד על השני ובלי מסיכות. ביקרתי שם ביום שישי, הייתי עם מסיכה וצחקו עליי. אם הממשלה מחליטה שחוף הים צריך להיות פתוח, מאה אחוז, אבל צריך להבין את ההשלכות והסיכון שיש פה. זה אמנם לא מקום סגור, ובכל זאת יש שם כמות גדולה מאוד של אנשים בלי שום יכולת לפקח או לאכוף".

מהי תמונת המצב כרגע בעיר?
"כמעט כל תקופת הקורונה היינו עם נתונים נמוכים מבחינת מספר החולים, אבל בשבוע וחצי האחרונים אנחנו רואים עלייה משמעותית. אנחנו לא יודעים במאה אחוז מהו מקור ההתפרצות, כן היה מוקד באחת החנויות בעיר ואנחנו מעריכים שזה קשור למוקדים נוספים כמו חוף הים. אנחנו עומדים היום על 145 חולים, כאשר לפני שלושה שבועות היינו על 28".

כמה נדבקו באותה חנות מדוברת?
"באחת החנויות הייתה קבוצת עובדים שנדבקה ומשם הדרך לעוד לקוחות שנדבקו היא קצרה משמעותית. קיבלנו שיתוף פעולה מלא מבעלי החנות והתחלנו תהליך של בדיקת העובדים. אנחנו עובדים כדי לבודד את האירוע הנקודתי הזה בשיתוף עם משרד הבריאות".

אתה מסכים עם דברי פרופ' ברבש מהמהדורה המרכזית אמש, כי הממשלה לא מטפלת נכון בגל הקורונה הנוכחי?
"אני חושב שמה שמטופל מלמעלה מטופל בצורה טובה מאוד, אבל בדרגי השטח יש וואקום אדיר. ראשי ערים ממלאים את התפקיד של הממשלה בהרבה מהדברים שדרגי הביניים היו צריכים לעשות. אנחנו מנסים לקבל תשובות מלא מעט משרדי ממשלה ולא תמיד מקבלים. ברמה העליונה זה מנוהל בצורה טובה, אבל בינם לבינינו יש עדיין פער גדול שאנחנו, השלטון המקומי, נכנסים לתוכו".