סערת הנפת דגלי הרשות הפלסטינית באוניברסיטת בן גוריון לא שוכחת גם הבוקר. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אומר כי היה מופתע מאד מהנהלת האוניברסיטה שאפשרה למפגינים להניף את הדגל במיוחד לאחר האירועים הקשים בעיר בשנה האחרונה.

"היה רצח מזעזע בבאר שבע לפני חודש ומה קרה ברצועת עזה? הם היללו את השהידים", אומר דנילוביץ', "בתור אזרחי מדינת ישראל אנחנו מתחילים לאבד את זה. באיזה מדינה מערבית מקבלים את זה שהאזרחים שלה מהללים רוצחים וכאלה שקוראים להשמיד אותה? יש פה משהו שהוא לא נתפס".

לדבריו, "אני הייתי בטוח שאוניברסיטת בן גוריון לא תאשר את הדברים האלה כי היא תמיד הייתה א-פוליטית. באוניברסיטה הדברים האלה אף פעם לא קרו. חופש ביטוי כן, אבל הנפת דגלי אויב ושירי הלל למרצחים ולמחבלים לא היו מעולם בקמפוס".

דנילוביץ' הוסיף כי "אין פה עניין של ימין שמאל או ערבים או יהודים. כל אזרח של מדינת ישראל צריך להזדהות עם המדינה הזאת ומבין שיש לו זכויות וחובות. מותר להתווכח ולהביע עמדות שונות מתוך האקדמיה אבל יש פה משהו אחר לחלוטין. בתוך האקדמיה שמדינת ישראל מסבסדת את אותם סטודנטים – מניפים דגלים של האויבים שלנו, אלה שקוראים לפגוע בנו ולהשמיד אותנו".

לדברי דנילוביץ' מה שקרה אתמול הוא מעבר לאירוע מקרי שקרה באוניברסיטה שבעירו. "אנחנו בעיצומו של מהלך לאומני. שימו לב מה קרה באוניברסיטת תל אביב ומה קרה בבצלאל. בודקים אותנו כל הזמן. רוב ערביי ישראל לדעתי מתנגדים למהלך הקיצוני הזה שמעלה על נס את השהידים. הם אזרחי מדינת ישראל ומבינים שזאת זכות גדולה. אני חושב שאנחנו כמדינה צריכים להבין שבגלל הרפיסות שלנו נפגעת המשילות במדינה".

תגובת אוניברסיטת בן גוריון: "האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר אנשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם ומביעים את דעתם. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".