לילך יעיש היא האמא שחשפה את ההתעללות בגן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, שההורים ששלחו אליו את ילדיהם גם התעמתו עם הגננת מול המצלמות בבית המשפט לאחר שהתפוצצה הפרשה. הבוקר (רביעי) בראיון ראשון סיפרה לילך ב"חדשות הבוקר" על החוויה המטלטלת שעברה עליה בשבועות האחרונים וגם העבירה מסר להורים ולמקבלי ההחלטות.

"הבן שלי התחיל לבכות בכי לא מובן באמצע הלילה, היה צורח כשמחליפים לו חיתול", שיחזרה לילך את הסימנים הראשונים, שעוררו אצלה חשד שבנה עובר התעללות בגן. "באיזשהו שלב הוא החל לחזור מהגן עם שטפי דם על הגוף שלו, כמו סימני אחיזה. היה לי ברור שאלה לא חבלות שהוא ספג בבית והבנתי שמשהו כאן לא הגיוני. לא האמנתי שמאחורי החיוך והמבט האוהב של הגננת מסתתר סיפור אחר לגמרי. אני מרגישה כאילו התעוררתי לתוך סיוט, תחושה של גועל. זה מה שגומר אותנו ההורים, אנחנו פשוט מאוד לא מצליחים להכיל את זה".

מאז נחשפה הפרשה בנה של לילך נכנס כבר לגן ילדים חדש, אך היא כמו הורים רבים מרגישה שאין כל כך על מי לסמוך. "איך שמים את הילדים במסגרת אחרת עכשיו מבלי לפחד? אני מנסה לחזור לשגרה במשרד ולא מצליחה להתנתק. יש פחד שעוד פעם יקרה משהו, המדינה גם לא נותנת הרגשה שיש על מי לסמוך, אני מרגישה שהילדים שלנו הפכו להפקר. יש לי שאלה אחת לשרים ולפרקליטות: האם הם מסוגלים להסתכל לי בעיניים ולהגיד שגם אם זה היה הילד שלהם, הם היו מגיבים בכזו אדישות?".

"המסר שלי להורים הוא שלא יהיו אדישים, אם משהו לא נראה לכם תבדקו את הדברים. עדיף להתבדות ולהתנצל מאשר לסחוב אחר כך את התחושות הקשות שנים רבות", סיכמה לילך יעיש.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12