אחרי קרב ענקים ותחרות צמודה מאוד, עדן אלנה ניצחה אמש (שלישי) בהכוכב הבא לאירוויזיון 2020 והיא זו שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות האירופית שתיערך במאי הקרוב בהולנד.

אל ההתרגשות הגדולה מהזכייה בתוכנית והבחירה באלנה כנציגה שלנו לאירוויזיון, נוספה גם הדרמה המשפחתית המרגשת. אמה של אלנה, וורקנש, שליוותה אותה לאורך כל התחרות, התקשתה לדבר מרוב התרגשות. "מסכנה שלי, היה לה קשה להכיל את זה. היא התמוטטה לי שם בידיים", סיפרה אלנה ב"חדשות הבוקר", "אחרי הזכייה לא דיברנו, פשוט התחבקנו. הרגשתי אותה, אנחנו לא צריכות לדבר".

אם חשבתם שאלנה לא הצליחה לישון כל הלילה, דעו שהיא דווקא הספיקה לנוח ולעכל את הזכייה. "אחרי הרמת הכוסית עם השופטים הייתי חייבת ללכת, הייתי צריכה דקה לעצמי", סיפרה אלנה, "ברגע שיונתן ואני הגענו הביתה החלטנו שהולכים לישון כי אנחנו גמורים. ישנתי טוב, אני מרגישה מצויין, הקלה כזאת גדולה. אני מאושרת ברמות לא נורמליות".

עדן אלנה היא הזוכה הגדולה של הכוכב הבא לאירוויזיון 2020 (צילום: אורטל דהן)
צילום: אורטל דהן

אלנה הודתה שברגעים מסויימים לאורך הגמר, כלל לא הייתה בטוחה שהיא יכולה לנצח: "הייתי בטוחה שזה לא שלי. הרגשתי שבדו קרב לא הצלחתי להגיע לקהל, התבאסתי בטירוף ואמרתי, 'כנראה שזה לא שלי, אבל זה לא הסוף כי אמשיך עם הקריירה שלי'. ברגע שהשופטים וצוות השיפוט התחילו לתת את הדוז פואה, הבנתי שאולי עוד יש לי סיכוי. הכי התרגשתי ברגע שצביקה פיק נתן לי את הדוז פואה, גדלתי עליו".

מה עבר עליך ברגע שהכריזו שאת המנצחת?
"איבדתי את זה, אני לא ממש זוכרת את הרגע הזה ספציפית. יונתן ואני צפינו בזה כשהגענו הביתה".

הזכייה בהכוכב הבא אמנם מאחוריה, אבל אלנה יודעת שהעבודה הקשה עוד לפניה: "באתי עם מטרה ואני הולכת אליה בלי שום רעשי רקע". על האפשרות שתשלב את השפה האמהרית בשיר שתבצע על במת האירוויזיון: "אפשרי, אני חושבת שזה רעיון מקורי ומגניב. זו פעם ראשונה שאתיופית מייצגת את ישראל באירוויזיון, זה לא נתפס".