הודעת בן אנד ג'ריס העולמית כי לא תמכור יותר את הגלידות שהיא מייצרת מעבר לקו הירוק, עוררה סערה גדולה וקריאה לחרם צרכני על החברה. פוליטיקאים ומשפיעני רשת קראו להפסיק לקנות את מוצרי החברה לאלתר.

בן אנד ג'ריס ישראל, בעלת הזיכיון למותג בארץ שאף מייצרת את הגלידות במפעל שבקריית מלאכי, התנערה מהחברה העולמית - תוך שהיא לוקחת בחשבון שבעקבות כך, היא "תיענש" וזיכיונה יופסק. לדברי בכירי החברה, בן אנד ג'ריס העולמית נכנעה לתנועת ה-BDS ובמשך שנה ארוכה הפעילה לחצים על הזכיין הישראלי.

אורית טוקר, טכנולוגית המזון הראשית בבן אנד ג'ריס ישראל, התייחסה לכך הבוקר בשיחה עם ניב רסקין. "התחושות קשות. בן אנד ג'ריס העולמית ואנחנו, בן אנד ג'ריס ישראל - גופים נפרדים לחלוטין", הסבירה טוקר, "הם לא הבעלים שלנו, הם לא מחליטים עלינו. אבי זינגר, המנכ"ל והבעלים של החברה, יצא נגדם בצורה מדהימה. סירבנו למה שהם מנסים להכתיב לנו".

טוקר חשפה את הלחצים הכבדים שהפעילו בחברה העולמית כדי שהזכיין יפסיק למכור מעבר לקו הירוק: "בן אנד ג'ריס העולמית נכנעו ללחצים של פרו-פלסטינים וה-BDS. למרות לחצים מטורפים שלהם עלינו בשנה האחרונה, לחצים שאתם לא יכולים אפילו לתאר לעצמכם, במיוחד מאז 18 במאי, כשהתחיל מבצע שומר החומות - סירבנו ולא נכנענו. אנחנו נגדם, נמשיך למכור בכל הארץ - ואם יהיה חרם עלינו, זה למעשה ניצחון של ה-BDS".

אתם מעריכים שבסוף השנה יופקע הזיכיון שלכם?
"אנחנו מקווים מאוד שלא. אנחנו 35 שנה בארץ, מייצרים כאן. זאת תעשייה ישראלית שנמצאת בדרום. אנחנו יושבים בקריית מלאכי, מעסיקים מאוד עובדים ומפרנסים גם את המשקים החקלאיים בסביבה".

אתם קוראים לממשלה להתערב במשבר.
"זאת לא רק המלחמה שלנו, המלחמה היא של מדינת ישראל. ראש הממשלה, משרד החוץ, דיפלומטים - כולם חייבים להבין שהם צריכים להיות איתנו. היום זה בן אנד ג'ריס העולמית, מחר זו יכולה להיות נסטלה ומחרתיים חברות עולמיות אחרות".