טרגדיה בצפון: בתאונה הקטלנית בכביש 89 נהרגו חמישה בני אדם, זאת אחרי שאוטובוס סטה מנתיבו והתנגש בשני רכבים - תחילה ברכב מסחרי ולאחר מכן במונית שבה נסעו חמשת בני משפחה בן אלי. ארבעה מהם, האמא מורן, דקל בן ה-15, ליאם בן ה-11 ואנאל בת ה-5 נהרגו בתאונה. נהג האוטובוס, אשר בסון בן ה-76, נהרג גם הוא.

אל בתי החולים בצפון פונו פצועים רבים מהתאונה, בהם אב המשפחה שנפצע קשה ו-33 ילדים, רובם במצב קל וארבעה במצב בינוני. אחד הפצועים הוא דביר נריה, מדריך בבני עקיבא שהיה באוטובוס בעת התאונה.

"עשינו מסע לנחל נריה וסיימנו את המסלול מוקדם יחסית לבדרך כלל במסעות", תיאר דביר הבוקר (חמישי) בשיחה עם נסלי ברדה, "לאוטובוס עלינו הסניף שלנו, חריש, וחיכינו שסניף מבוא דותן יסיימו גם הם את המסלול כדי שנוכל לנסוע הביתה מוקדם. חשבנו - וואלה, סיימנו מסלול כייפי ונחזור הביתה בכיף ובשמחה".

"התחלנו לרדת מההר והבנו שמשהו לא בסדר", המשיך דביר, "פתאום האוטובוס התחיל לקבל תאוצה, מהירות. לא יודע אם זה בעקבות לחיצה על הגז של הנהג או מאיבוד שליטה. עפנו, תפסנו מהר במה שאפשר באוטובוס - בכיסאות, במדפים למעלה, בכל מיני. פתאום, אחרי כמה שניות, האוטובוס התנגש ברכב".

תאונה בכביש 89 (צילום: לפי סעיף 27 א')
אוטובוס החניכים שהתהפך | צילום: לפי סעיף 27 א'

מה עובר עליכם ברגעים האלו?
"כל החלונות באוטובוס נשברו. זה היה מלחיץ ומבהיל. אחרי כמה שניות פתאום האוטובוס התהפך, שלושה-ארבעה היפוכים. כשהאוטובוס הפסיק להתהפך, מצאנו את עצמנו בסוג של ערימת ילדים. חששנו לחיי החניכים, רצינו להציל אותם כמה שיותר מהר כדי שלא יקרה להם משהו. נטף מהאוטובוס דלק וזה היה מסוכן".

אחד-אחד חילצתם את החניכים מהאוטובוס.
"הוצאנו אותם במסודר מתוך ערימת הילדים ופינינו אותם מהר מהאוטובוס דרך החלון האחורי. אחרי שהאוטובוס התהפך החלונות היו מופנים כלפי הכביש. מי שישבו בשורה האחרונה ראו שהחלון שלהם מנופץ ושאפשר לצאת משם בבטחה. אחרי שיצאנו היו עוברים ושבים שעזרו ונתנו יד. אנחנו מלאים בהכרת תודה למי שהיה שם ועזר לנו, זה לא מובן מאליו. תודה לבורא עולם שהציל אותנו מהנס הזה".

_OBJ

איך אתה מרגיש עכשיו?
"קצת יותר בסדר, אבל לעבור תאונה כזאת זה לא קל. ברוך השם אני מרגיש יותר טוב, יש שיפור. גילו לי סדק מעל עצם הזנב, כואבת לי קצת היד ויש לי נמלים ברגל ושריטות מהתאונה, אבל יהיה יותר טוב".