200 איש השתתפו הלילה (חמישי) בהלוויתו של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בצומת סגולה בפתח תקווה. המחבל, ח'ליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת, דקר את אוחיון מספר רב של פעמים, נמלט מהמקום אל עבר אחד המוסכים באזור ושם אזרחים ושוטרים השתלטו עליו. הלילה, כוח צה"ל פשט על בית המחבל בכפר הסמוך לשכם.

הראשון שהגיע לזירת הפיגוע והעניק טיפול רפואי ראשוני לאוחיון היה מיכאל ברלנד, עובד חברת "מטרופולין" שנמצא בחופשת מחלה. "שמעתי מחוץ לחלון את המילה 'איה, איה', הסתכלתי למטה וראיתי בחור עם חולצה לבנה מכופתרת שעליה כתם דם ענק. מעליו עמד בחור עם חולצה ארוכה שדקר אותו פעם אחרי פעם. באותו הרגע התקשרתי למוקד 100 של המשטרה, דיווחתי מה קורה בשטח וירדתי לצומת כדי לעשות פעולות מצילות חיים".

למרבה ההפתעה, אחרי שהתפרסם התיעוד מהזירה שבו נראה מיכאל מסייע לאוחיון, הוא קיבל שיחת טלפון ממנהלו בחברה, שבמהלכה, במקום לשבח אותו על מעשיו, בחר לנזוף בו. "הוא שאל אותי איך מזג האוויר בפתח תקווה ואיך אני כשיר ללכת למד"א אבל לעבודה לא", סיפר ברלנד ב"חדשות הבוקר", "לא באתי לנפוש בצומת סגולה או לעשות קניות, הבית שלי נמצא ממש מאחורי הצומת. יש כאלה שחושבים שאם אתה בחופשת מחלה, אתה לא יכול להציל חיים. זאת טעות. מי שיודע להציל חיים מחוייב לעשות זאת, גם עם 40 מעלות חום, עם קביים או עם גבס".

הרב שי אוחיון זל הנדקר בצומת סגולה‎ (צילום: אור בן זריהן, באדיבות המשפחה)
הרב שי אוחיון ז"ל | צילום: אור בן זריהן, באדיבות המשפחה

איך הרגשת באותם רגעים במהלך שיחת הטלפון?
"לקחתי את האירוע קשה מאוד. הגעתי לפצוע כשהוא היה בהכרה מלאה ותוך כדי התחלתי לאבד אותו. איבדתי אותו בידיים שלי, הייתי שבור מזה. עליתי הביתה אחרי תחקור של המשטרה ועשר דקות לאחר מכן קיבלתי את הטלפון הזה. אני יכול לספוג הרבה, אבל באותו הרגע קרסתי לגמרי. יצאתי להציל חיים ומישהו מדבר איתי על מה אני עושה בפתח תקווה, למרות שאני גר עשרה מטרים למעלה".

תגובת מטרופולין: "עובד המציל חיים ראוי לכל שבח. אנו מצרים על חוסר הרגישות שהפגין המנהל ונטפל בנושא בחומרה. הנהג פעל באופן ראוי להערכה ואנו גאים בו על התנהלותו".