שיפור משמעותי במצבן של האם ובתה בת ה-12 שנדבקו בקורונה ואושפזו במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד. בראיון מחדר הבידוד בבית החולים, שיחזרו השתיים את הרגע שבו חשו ברע והובהלו מיד למיון.

"הובהלנו לבית החולים במצב לא קל, הסטורציה שלנו הייתה נמוכה והיה לנו קושי נשימתי", סיפרה האם, לי עובדיה, "זה קשה מאוד, לא שפעת, זה ממש קטלני. היו לנו את התסמינים של הקורונה - חום גבוה, כאבים בגוף, שיעול, הקאות, כל הסימפטומים שיכולים להיות. לא יכולנו להגיב אפילו. כשרצינו לקום ולנסות להתנהל לבד, לא יכולנו בלי מכשיר החמצן. בלי המכשיר אין לנו אוויר לנשימה, אנחנו לא יכולות לתפקד בלעדיו, זה מאוד מדכא וקשה".

איך נדבקתן בנגיף?
"נדבקנו מבן משפחה צעיר, וזה לא רק אנחנו אלא עוד בני משפחה. אחותי מאושפזת בבית החולים קפלן".

אלינוי, מה היה לך הכי קשה במצב הזה?
"היו הרבה פעמים שהיה לי קשה בדברים מסויימים, אבל לאט לאט זה התחיל להשתפר. היה לי קשה לנשום בהתחלה ולא הלכתי הרבה, הרגשתי שהגוף שלי מאוד חלש. עכשיו תודה לאל אני בסדר ואני מקווה שהמצב שלנו ישתפר".

לי, זה עזר שהייתן אחת ליד השנייה?
"זה היה מחזה נדיר, בית החולים אסותא איחד בינינו ודאג שנהיה אחת ליד השנייה ונחזק אחת את השנייה ועל כן אני מודה להם. זה עזר ברגעים הקשים שלנו, אלינוי לא תפקדה בכלל עד לפני יומיים, היא אפילו לא קמה מהמיטה. היה לי חשוב לעודד אותה ולהקים אותה כדי שתאכל ותתפקד. אנחנו פייטריות".

לפני שחלית, חששת מהקורונה או שהיית שאננה?
"נשמעתי לכל ההוראות, וגם המשפחה הגרעינית שלי והסובבים אותי, אבל הייתי סקפטית. אמרתי, כמה קשה זה כבר יכול להיות? שמתי מסיכות ואלכוג'ל, כל דבר אפשרי, לא האמנתי בחיים שזה יגיע למימדים כאלה קשים, לעולם. קח את כל הווירוסים ותרכז אותם בווירוס אחד, זה ממש קשה".