מדינת ישראל יוצאת בזהירות מהסגר השלישי, כשהבוקר (שני) בתי הספר נפתחים בעוד רשויות, כולל בכמה ערים כתומות. בעוד שבוע ויום תצא לדרך פעימת הקלות נוספת, שתכלול את פתיחת הקניונים, חדרי הכושר, בתי המלון ואירועי התרבות.

לצד זאת, במשרד הבריאות מביעים דאגה רבה לקראת חג פורים ונערכים להטלת מגבלות נוספות. "אנחנו בחשש מאוד גדול מפורים, נהיה חייבים לשים מגבלות", הודיע סגן שר הבריאות, יואב קיש, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

"פורים דורש באופן טבעי התקהלויות, שמחה ועדלאידע, דברים שהקורונה מתנגדת והפוכה להם", המשיך קיש, "לא נחגוג את הפורים הזה כאילו הכל בסדר. כדי שנוכל לחגוג את פסח כמו שצריך, נהיה חייבים להקפיד ולהיזהר בפורים. התחלואה עדיין גבוהה".

סגר מלא בפורים נמצא על השולחן?
"הכל על השולחן, הכל - אני אומר את זה בצורה ברורה כבר מעכשיו. נדון על האלטרנטיבות בימים הקרובים, ניקח החלטה במשרד הבריאות ונביא אותה לקבינט. זה נע בין סגר, לסגר לילה, להנחיות יותר משמעותיות על התקהלות".

אתמול בישיבת קבינט הקורונה, עימות נוסף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון, בני גנץ. "לא אסלח לך על שהאשמת אותי בסיכון חיי אדם כי לא הסכמתי איתך", כעס גנץ על נתניהו והוסיף, "הישיבות הקודמות הוקלטו בצורה מופקרת. אנשים בחרו לעשות כאן פוליטיקה זולה. זה מזכיר לי איך מצגת הודלפה בזמן מבצע צוק איתן".

קיש, אתם עסוקים בלריב אחד עם השני, איך אפשר לנהל את אירוע הקורונה בצורה הזאת?
"גם לא בתקופת בחירות לממשלה הפריטטית היו קשיים מאוד גדולים לתפקד, אבל לפחות הייתה לה אג'נדה משותפת וניסיון ללכת ביחד. ברגע שיצאנו לתקופת בחירות, האירוע הזה של ממשלת מעבר פריטטית הוא מורכב מאוד. עם זאת, עמדת משרד הבריאות ברורה ומקצועית וראש הממשלה מגבה אותנו. בממשלה פריטטית כשיש חילוקי דעות, זה הופך להיות שיתוק".

אבל כולם מחכים להחלטות. בעלי הקניונים משתגעים, שואלים למה דוחים את הפתיחה פעם אחר פעם?
"חייבים לחכות שבועיים בין פתיחה לפתיחה. להגיד שפתיחת הקניונים עם תו ירוק זה אפס סיכון, זה ממש לא נכון, רחוק מהמציאות. אני מבין את כאב הקניונים, רשתות האופנה ומלאי החורף, אבל אותי מעניינת הבריאות של מדינת ישראל. אם אפתח יותר מדי בשבועיים, אעצור את המגמה האופטימית של הירידה בתחלואה. לא אתן לזה יד".

מה עם הדרכון הירוק שהבטחתם? איפה הוא?
"על תעודת המתחסן יש ברקוד. הדרכון הירוק מאפשר סריקה של הברקוד ומיידית לאותו אדם שסורק תהיה אפשרות לראות את השם והסטטוס של בעל התעודה. כך יהיה אפשר להיכנס או לא לתוך הקניונים. לא יהיה כרטיס ספיישל, תעודת המתחסן היא שתהווה גם את התו הירוק בכניסה למקומות".