טלטלה פוליטית: ממשלת בנט-לפיד איבדה את הרוב בכנסת עם פרישתה של יושבת ראש הקואליציה, עידית סילמן. סילמן סיכמה עם הליכוד כי תהיה מספר 10 ברשימת הליכוד ותמונה לתפקיד שרת הבריאות אם נתניהו יקים ממשלה. בעקבות הודעתה של סילמן, ראש הממשלה בנט ביטל את כל סדר יומו ומקיים התייעצויות.

הפרישה של סילמן מגיעה אחרי העימות בינה לבין שר הבריאות, ניצן הורוביץ. סילמן זעמה על כוונתו לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח ואמרה, "אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להיות שר". הבוקר, מימשה את האיום שלה - והממשלה כאמור מתקרבת אל סוף דרכה.

חבר מפלגתו של הורוביץ, יאיר גולן ממרצ, תקף את סילמן הבוקר בשיחה עם נסלי ברדה: "סילמן שילבה פה אופורטוניזם אישי עם גישה אידאולוגית שראתה בהפשרה המדינית, הגישה הליברלית יותר ביחס לאזרח, במתינות ובחיבור בין ימין לשמאל בממשלה הזו, כדבר שהוא שלילי. לכן היא נקטה במה שנקטה. החובה שלנו היא כן להמשיך את קיומה של הממשלה הזו ולהראות שערבים ויהודים, שמאל וימין ודתיים וחילוניים יושבים יחדיו".

"בדומה למה שחוותה ממשלת רבין אחרי פרישת ש"ס, כשהייתה על 56 מנדטים ונאלצה להיסמך על גורמי אופוזיציה, נצטרך לחפור עמוק ולראות מה ניתן לעשות", המשיך גולן, "אני לא בטוח שיהיה אפשר, אבל זה מה שננסה לעשות".

איך תוכלו להיתמך על ידי הרשימה המשותפת? גם ככה יש לכם חברי כנסת ימניים שמתנדנדים.
"אין ספק שהמצב רגיש, אבל פוליטיקה זו לא שאלה של אהבה אלא של אינטרסים וכדאיות פוליטית. אני מקווה מאוד שנמצא את השיטה לעשות את זה, לא בטוח שנמצא. הממשלה הזאת היא מעל לכל ממשלת הצלה, ממשלה שהפסיקה את המגמה של הקצנה לאומנית משתלחת ושחיתות בכל המערכות השלטוניות. אנחנו צריכים לדבוק בממשלה הזו".

איפה הייתה הטעות שלכם? בנט היה בעיוורון פוליטי.
"הטעות הבסיסית, וזה קשה כרגע לתקן, זה שבנט בחר אנשים מאוד בעייתים לצרף אותם למפלגתו. זה חבר הכנסת השני שבנט הכניס אישית לכנסת והם גומלים לו רעה תחת טובה. זה די מדהים ומאוד מצער, זה אולי החטא הקדמון".

אולי זה בגלל שהורוביץ הלך עם סילמן ראש בראש על החמץ?
"איזה שטויות. כל מה שהיה בסיפור החמץ זו עמידה על כך שמה שהיה בשנה שעברה, ימשיך גם בשנה הזאת. אין פה שום חידוש. מרצ הפגינה בממשלה הנוכחית מתינות בלתי רגילה, כושר ספיגה בלתי רגיל. העמדנו באופן אחראי ולאומי אמיתי את טובת מדינת ישראל וטובת הציבור על פני כל דבר אחר".