איך קורה שאדם חולה סכיזופרניה, שרצח את אביו והוא בעל היסטוריה של אלימות קשה כלפי בני משפחתו, לא מקבל טיפול הולם, משוחרר לביתו ואז, רוצח גם את אמו? בפסק דין תקדימי שנתן לאחרונה בית המשפט המחוזי, עולות טענות קשות על התנהלות הצוות במוסד הפסיכיאטרי בו אושפז אותו חולה.

"למרות שאותו אדם רצח את אביו, לאחר מכן תקף את אחיו ובסוף רצח את אימו, בית המשפט קבע שלא טיפלו בו כראוי כדי למנוע את המעשים החמורים", ציין כתב "ישראל היום" רן רזניק, שחשף לראשונה את פסק הדין. "על כן, אותו רוצח לא יושב היום במאסר אלא מאושפז במוסד לפגועי נפש".

ב"חדשות הבוקר" שוחחו עם אחיו של הרוצח, שהותקף גם הוא בעבר על ידי האח החולה שלו. "שנה לפני שרצח את אמי הייתה נורת אזהרה", משחזר א' את הטרגדיה המתמשכת. "פנינו למשטרה, לקחו אותו אבל אחרי שבועיים הוא חזר. גם אותי הוא חתך לחתיכות, הסכין כמעט פגעה בלב. אני הייתי גמור. אחי מסכן, הוא חולה ורואים במקרה שלו ממש זלזול ואכזריות בטיפול. ידעו שהוא חולה וכבר רצח בעבר, אבל לא הסכימו להחזיר אותו לטיפול תרופתי".

ד"ר שמעון בורנשטיין, פסיכיאטר בית החולים שיבא שהשתתף בדיון בתכנית, ביקש להדגיש את העובדה שאסור לעשות הכללה, ולקבוע כי כל החולים הפסיכיאטרים הם אלימים, חלילה. "אין הבדלים בין אחוזי האלימות אצל חולים פסיכיאטרים לבין אנשים שאינם חולים וחשוב להדגיש את זה", אמר ד"ר בורנשטיין.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לכתבה כי: "המשרד בוחן את פסק הדין".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12