חבר הכנסת דודי אמסלם התראיין בסוף השבוע למגזין mako, נשאל על נושא הגזענות בחברה הישראלית וענה כי, "האשכנזים הארדקור מגיעים מבית גידול כזה, הם גדלו במציאות כזאת". עוד הוסיף אמסלם, "שכל אזרח יבדוק כמה אשכנזים וכמה ספרדים מפנים לו את האשפה, מי הגננים בעירייה ומי הסוהרים בבתי הסוהר, מאיזה מגזרים הם מגיעים. ואז, שיבדוק מי בא מ-8200 ומי מוביל את הפרקליטות".

הבוקר (שני), בשיחה עם ניב רסקין, התייחס אמסלם להתבטאויות הללו: "נשאלתי על כל הקבוצות האלה בתל אביב, של האינטלקטואלים שמתכנסים בכל שבוע, כמו אצל פרופ' אגסי, וקוראים לי בבון. משמה זה התחיל. אחרי זה עברנו ליועז הנדל ולמתן כהנא, היא שאלה אותי לגביהם האם כולם גזענים ואמרתי, 'כל אלה גזענים, בוודאי'".

"להגיד שכל האשכנזים גזענים, זאת אמירה לא אינטליגנטית, לא נכונה וגם טיפשית", המשיך אמסלם, "זה לא הגיוני וגם לא נכון, אבל אני כן יכול לקבוע שרוב הגזענים הם אשכנזים. זה בוודאות, כן? אני לא אומר שכולם, אבל מי שכבר גזען - רובו הוא אשכנזי".

לפי מה אתה קובע את זה?
"יש לי תפיסת עולם ומשימת חיים, אני לא מדבר סתם. אני רוצה לשנות את זה, אבל לא נותנים לי. כשכתבו פעם בעיתון שאמסלם יהיה אולי שגריר, תראה את התגובות שהיו. תפתחו את עיתון הארץ מהבוקר, על הכנסות בני עדות המזרח מול עדות אשכנז. כמה משקיעים בחינוך? כשרציתי להכניס מזרחיים לנבחרת הדירקטורים לא נתנו לי".

אמסלם התייחס לתחקיר כלכליסט ולחשד כי המשטרה השתילה תוכנת ריגול בטלפונים של אנשי ציבור בכירים, אנשי עסקים ומקורביו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, "אני לא מופתע מזה. כשהייתי יושב ראש ועדת הפנים עשיתי דיון על מסמך יצחקי, שהיה ראש אגף החקירות במשטרה. הוא ניהל 'תקציר מנהלים', אסף חומרים על שרים, חברי כנסת ואנשים בכירים במשק. זה האדגר הובר של ארצות הברית".

"כשאמרתי אז שמשטרת ישראל מתנהלת בסטנדרטים של ארגון פשיעה, אמרתם לי - 'אמסלם, איך אתה מדבר?'. אמרתי שתופרים את התיקים של ראש הממשלה, אמרתם לי - 'איך אתה מדבר? מה המוטיבציות? הם כולם ליכודניקים?'. אמרתי לכם שלא, יש שמה מוטיבציות פנימיות. איך הם אמרו? 'או צל"ש או טר"ש'. בפרקליטות כולם שותפים לזה, ממנדלבלוף וכל החברים שמה. ארגון פשיעה מנהל את המדינה".

המשטרה טוענת שכל נעשה באופן חוקי ותחת אישורים.
"זה שקר וכזב. גם אם שופטים חתמו על זה, הם לא מבינים דבר וחצי דבר. לא מבינים את העניין. זה כמו שאני אחתום על מסמך רפואי כשאני לא מבין שום דבר בטכנולוגיה. גם את השופטים הם משקרים. זאת מערכת שחיה על עולם של שקר. הכל שמה שקר, העיקר לתפוס את הבן אדם. לא חשוב אם הוא צודק או לא, עשה או לא".