שלושה שופטי בג"ץ בכירים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, יחלו היום (שלישי) בסבב הדיונים סביב השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה חדשה אחרי בחירות 2020 במידה ויינצח. זאת, עקב שלושה כתבי האישום שעומדים כנגדו.

הדיון הראשון יעסוק בשאלה האם בכלל מסמכותו של בית המשפט העליון להכריע בסוגייה הזו בשלב זה. במקביל, נתניהו צפוי להגיש בימים הקרובים את בקשת החסינות שאם תאושר, תגן עליו מפני העמדה לדין.

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן, הסביר ב"חדשות הבוקר" שהשאלה האם נתניהו יכול לכהן כראש ממשלה או לא, היא קודם כל ציבורית: "קטונתי מלפסוק האם בג"ץ צריך לעסוק בנושא הזה או לא, יש הרכב מאוד מכובד והוא יחליט, אבל אני מקווה שהשאלה הזאת תוכרע בסוף במישור הציבורי", אמר שלח, "זו בראש ובראשונה סוגייה ציבורית. מקווה שהציבור יביע את דעתו בקלפי ויגיד, אדם עם שלושה כתבי אישום שגורר אותנו לבחירות כבר שנה רק בשביל להשיג חסינות מבית המשפט, לא ראוי להיות ראש ממשלה בישראל".

שלח תקף את ראש הממשלה על החלטתו לבקש חסינות, בניגוד להצהרות העבר: "נתניהו שיקר לבוחריו שלא ילך למהלך של חסינות, והנה הוא עושה זאת", טען שלח, "הוא נושא את שם החסינות לשווא. חסינות לא נועדה כדי שאדם שעבר עבירת שוחד ימצא מקלט מאימת הדין במשרה של ראש ממשלה. עניין כתבי האישום צריך להיות דבר מרכזי שעומד בפני הבוחר, וגם בפנינו חברי הכנסת. אמרנו בכחול לבן שלא נשב עם ראש ממשלה שיש לו כתבי אישום, ועמדנו בזה. מיליון ו-100 אלף ישראלים נתנו בנו אמון על הדבר הזה ולא בגדנו באמון שלהם".