סקרי המנדטים האחרונים מגלים שאילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגות הקואליציה, בראשן הליכוד, נחלשות משמעותית במספר המנדטים ולבנימין נתניהו אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה. אמש הכריז נתניהו על התוכנית החדשה לחינוך לגיל הרך, אולי כצעד ראשון בהסטת הספינה מהעיסוק האינטנסיבי ברפורמה להתמקדות בנושאים החברתיים.

בתוך כך, בליכוד יותר ויותר חברי כנסת קוראים להתמקד כרגע בטיפול ביוקר המחיה ובמשילות ולא ברפורמה שמעוררת מחלוקת. דני דנון הבוקר: "הליכוד חייב לקחת את ההובלה על הקואליציה, לא לתת לשותפים שלנו לקחת אותנו לפינות בעייתיות ולהוביל אותנו למקומות בעייתים. ראש הממשלה חייב להבין שאם הוא לא לוקח את המושכות, לוקחים את זה גורמים שמביאים אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם".

"בחודשים האחרונים לממשלה השתעבדנו לרפורמה. אנחנו צריכים לעסוק עכשיו בנושאים החברתיים, במשילות, בנושא הביטחון. במקביל צריך להמשיך בשיחות בבית הנשיא, אבל לא לשים הכל בהקפאה בגלל הנושא הזה. אפשר לפעול במקביל. האמירה אתמול של ראש הממשלה הייתה צעד חשוב, צעד בכיוון הנכון, אך זה לא מספיק. צריכים לחזור ולהתחיל לקיים את כל מה שהבטחנו במערכת הבחירות".

זה לא בדיוק השותפים שלכם, זה יריב לוין.
"התכוונתי יותר לסמוטריץ' ובן גביר, אבל גם פנימה. הקולות שנשמעו שלראש הממשלה אין ברירה, שהקואליציה תתפרק, התגלו כלא נכונים. גם ראש הממשלה גילה שהוא כן יכול להחליט על התזמון והמינון. תפקידו כראש ממשלה להיות המבוגר האחראי. היום אנחנו פותחים את מושב הכנסת, הוא זקן חברי הכנסת. הוא יכול להיות המבוגר האחראי ולהגיד לנו: 'חברים, בנושא הזה תמתינו, תחכו, תשנו'. זה מה שמצופה ממנו לעשות".

אתה תומך ברפורמה המשפטית, אבל היה רגע בדרך שחשבת: הגזמנו, זה הכניס את המדינה לסחרור?
"הייתה לי ביקורת על התהליך עצמו מההתחלה. טענתי שצריך לעשות את זה יותר לאט ובהידברות, לקדם את זה בצורה אחרת. אנחנו לא הולכים לשום מקום, נשארים בשלטון, לכן זה הזמן שלנו כרגע לעשות את התיקון הנכון ולהתעסק בנושאים חברתיים. הציבור בישראל מודאג עכשיו לקראת חג השבועות ממחירי החלב, מהמשכנתאות, מהנושאים שנוגעים ליום-יום. נמשיך במהלכים בנושא הרפורמה, אבל אסור לנו להיות עבדים רק של הנושא הזה".

מה דני דנון היה אומר על התייקרות החלב הבוקר, אם היה באופוזיציה?
"אותו הדבר, שזה לא תקין, שתפקיד הממשלה להתעסק בנושא הזה: בייבוא, ברגולציה, במועצות למיניהן שצריך לטפל בהן. התחייבנו לדברים האלה בבחירות, אנחנו צריכים להביא תוצאה. הסקרים מדברים בעד עצמם, אבל יש לנו עוד זמן. רק התחלנו את הקדנציה. יש לנו זמן להפנים ולתקן תוך כדי תנועה. אני מאמין שכך יקרה ולא רק במישור הזה, אלא גם בנושא ח'אן אל-אחמר שהתחייבנו לפנות או בנושא המשילות. תראו את מקרי הפשע בחודשים האחרונים. בכל בוקר מתעוררים ורואים עוד מקרה. זה מזעזע. צריכים שינוי משמעותי בנושא הזה".

דוד ביטן טען שיש סיעה בתוך סיעה בליכוד, שמנהיג אותה יריב לוין.
"לא חושב. יש דמוקרטיה בליכוד, אפשר להביע דעה ולהתווכח, זו המהות. אנחנו לא כמו לפיד שמי שאומר משהו, כמו עפר שלח או עדי קול, הולך הביתה מיד. זה לגיטימי שיהיו דעות שונות וויכוחים, זה הדנ"א הליכודי, אבל לא מזהה פה מחנאות, סיעות או משבר דרמטי".

מה דעתך על ההתרסקות בסקרים?
"עם כל הכבוד לסקרים, אנחנו פותחים את מושב הכנסת עם רוב של 64 חברי כנסת ועם מנדט לפעול ולמשול. אנחנו צריכים למשול בלי חשש, בלי מורא".