תיקון חוק שמחייב את המשטרה לחשוף לציבור את מאגר פסולי הרישיון עבר בכנסת כבר לפני עשור. אז מדוע אנחנו עדיין לא יכולים לדעת האם יש עבריינים בלי רישיון על הכביש? על השאלה הזו ניסו לענות ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. האם אדם שאנו מעוניינים לקבל לעבודה וכל שכן נהג הסעות, הוא איש אחראי על הכביש? מאגר מידע כזה הוא כלי שימושי עבור הציבור הרחב.

"הבת שלי טל נהרגה לפני כעשר שנים מפגיעת נהג טרקטורון שרכב ללא רישיון", מספרת חיה זינו מכפר תבור, "הוא השתחרר לפני שנה ולפני חודשיים נעצר שוב על נהיגה פרועה תוך כדי שלילה. אני רואה חשיבות רבה במאגר שבוע יופיע רישום כזה". עו"ד יניב יעקב היה תקיף יותר וציין: "מדובר במחדל מתמשך של הממשלה, בלתי נתפס שבישראל של שנת 2017 המשטרה, בתי המשפט ומשרד התחבורה לא מצליחים להחליף ביניהם מידע".

ישראל שידועה בתור "אומת הסטארט-אפ", לא מצליחה להרים אתר שיכול להציל חיים ונהגים רבים ממשיכים לעלות על הכביש בעת פסילת רישיון. ממשרד התחבורה נמסר כי: "הקמת המאגר הוטלה בחוק על המשרד לביטחון הפנים". מהמשרד לביטחון הפנים עצמו סרבו להגיב והפנו למשטרה. ממשטרת ישראל נמסר כי: "בהתאם להחלטת הממשלה מספר 2779 מיום 25.06.2017 נקבע להטיל על מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, לקדם הקמת מערכת מקוונת שתגביר את יכולת האכיפה נגד נהגים הנוהגים בזמן שרישיון הנהיגה שלהם פסול, ותאפשר הנגשת מאגר פסולי הרישיון לאזרח. משטרת ישראל תסייע ככל הנדרש להצלחת הפרויקט". 

לוח שידורים קשת 12. כל הפרטים

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, מדי יום ב-07:00 בבוקר בקשת ובקרוב בערוץ 12