שבועיים שלמים, זה הזמן שחלף מהרגע שבו מאי מירון בת ה-22 מאור יהודה נדבקה בנגיף הקורונה ועד שאושפזה בבית החולים בבידוד. במהלך התקופה הזו התקשרה לטענתה למשרד הבריאות ולמד"א פעמים רבות והתחננה שיבדקו אותה, אך נתקלה בסירוב.

"ב-9 במרץ הייתי במסיבה בזו-זו ברוטשילד בתל אביב", תיארה מירון ב"חדשות הבוקר" את השתלשלות האירועים, "המקום היה צפוף, הייתה התקהלות גדולה. בכל זאת, פורים במועדון. יום אחרי המסיבה התחלתי להרגיש לא טוב. התסמינים היו בעיקר שיעול, קוצר נשימה וכאבים בחזה, משהו שחווה אדם שמעשן שנים על גבי שנים. זה לא המקרה אצלי".

מירון צילצלה מיד למשרד הבריאות ודרשה להיבדק, אך חלפו ימים ארוכים עד שהבדיקה בוצעה: "חיכיתי על הקו למעלה מ-40 דקות, אמרתי שאני לא מרגישה טוב ושאולי נחשפתי לנגיף", סיפרה מירון, "ב-15 במרץ התקשרתי גם למד"א, החום עלה לי ל-38. התקשרתי אליהם כמות פעמים גדולה, בכיתי להם בטלפון שאני לא מרגישה טוב ולא נושמת ושיש לי בבית אמא בסיכון גבוה. ידעתי שאם חליתי, אמא שלי נחשפה אליי. רציתי שיפנו אותי מהבית כדי שלא אדביק אותה".

מתי סוף סוף הכניסו אותך לבידוד בבית חולים?
"לבית החולים נכנסתי רק אתמול. אני חושבת שיש פה מחדל ענק של מערכת הבריאות, מספר הנדבקים עולה ועולה וכנראה שיש איזושהי סיבה לכך. המערכת לא מטפלת כמו שצריך".

עד שאושפזת היית בבית ההורים, איך עברו עלייך הימים האלה?
"הייתי בבידוד בחדר. ההורים השאירו לי אוכל מחוץ לחדר, דפקו על הדלת, ביקשו שאחכה רגע ורצו לסלון. הם התקשרו ואמרו שהאוכל נמצא מחוץ לדלת. זאת ממש בושה, להתקשר באחת בלילה להורים שלך כדי להגיד להם שאת רעבה".

מירון החליטה להיחשף כדי להזהיר את האנשים שבאו איתה במגע מאז שנדבקה: "העדפתי לאבד את הפרטיות שלי ולבוא ולהיחשף כדי להודיע לכל האנשים הקרובים אלי ולכל אלה שהיו בקרבתי בתאריכים האלה, שחליתי בקורונה. עד עכשיו משרד הבריאות לא פירסמו את הפרטים עליי. אני מארחת במסעדה ומנהלת אקדמית במכללה. במכללה החשיפה לא הייתה גדולה, אבל באירוח במסעדה הייתי מול אנשים כל היום".