ישראל במלחמה: לפחות 250 נרצחו מתחילת הקרבות, כ-1,600 נפצעו - בהם 280 במצב קשה-אנוש. הלילה חוסלו 10 מחבלים שהתבצרו בתחנת המשטרה בשדרות. העיר ספגה פגיעה ישירה באחד הבתים, נגרם נזק אך לא היו נפגעים.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, דיווח הבוקר כי יש חשש למחבלים נוספים שנמצאים באזור: "עדיין אי אפשר להגיד בוודאות שהמחבלים חוסלו לחלוטין. אנחנו עדיין תחת אירוע ותחת קרב. אנחנו בשעות הבוקר, באור ראשון, לא יודעים מה יצוץ לנו. לא יודעים האם בשדות מסביב נמצאים מחבלים שהתחבאו ומחכים לתת לנו עוד מכה".

"24 שעות לתוך האירוע הזה, עדיין לא זיכינו את העיר מבחינת מחבלים. לכן ההנחיות ברורות: להישאר בתוך הבתים, להיות סגורים, לא לפתוח דלתות, גם אם מקישים. המוקד וגופי החירום נמצאים ב-106 למי שצריך עזרה או רוצה לדווח משהו. נשתדל לענות לכולם. זה יום קשה, אני עם הצוותים, מפנים את הגופות, גם של האזרחים וגם של כוחות הביטחון. זה קשה מאוד, כואב מאוד, מדובר פה ביום שחור ולא רק לעיר שדרות".

יש לך הערכה כמה חללים נפלו בשדרות?
"אני לא רוצה להגיד מספר מדויק, אבל מעריך שכולל כוחות הביטחון בסביבות ה-30. אתה מפנה את הגופות, סוגר עליהן את הריצ'רץ', ואתה מכיר את כולם, מכיר את המשפחות. עכשיו אנחנו, ביחד עם העובדים הסוציאליים, מגיעים לכל המשפחות. זה קשה".

כמה מהתושבים נשארו בשדרות?
"אף אחד לא יצא משדרות. אנחנו נצורים, אין יציאה ואין כניסה. הדרכים סגורות. ההנחיות ברורות, להישאר בתוך הבתים".

יש לכם אינדיקציות שיש עוד מחבלים?
"אין לנו אינדיקציות שהמחבלים חוסלו במלואם. יש לנו פגיעות בתשתיות ובעיות בחשמל, חלק מהבתים ללא חשמל, ולכן מתקשרים אלינו קרובים של אנשים. אנחנו משתדלים להגיע לכולם. אני כואב את כאב משפחות ההרוגים ומאחל החלמה לפצועים, יודע שקשה לתושבים היקרים שלנו להישאר מסוגרים בבתים, אבל מקווה שבשעות הקרובות נזכה את העיר. אנחנו סורקים ביחד עם הצבא רחוב-רחוב, בית-בית".

דוידי קרא להנהגה למוטט את שלטון החמאס: "אסור לרחם על האכזריים. הממשלה צריכה להגיב בצורה החמורה והקשה ביותר כלפי הרוצחים האלו, למחוק אותם, להפסיק להם את החשבונות. לא מדובר פה בקסאם כזה או אחר שאתה אומר 'יאללה, שיהיה', אלא ברצח המוני של אזרחים תמימים חפים מפשע".

"נתנו להם את האדמה, נתנו להם חשמל, נתנו להם מים, מנקים להם את המים, נתנו לעובדים שלהם לעבוד אצלנו בתוך המדינה. איך הם משיבים לנו? רוצחים בנו. זה שלטון שצריך למחוק אותו. מה יהיה אחר כך? יהיה טוב, אבל אסור להשאיר את השלטון הזה. לראש ממשלה שלא יעשה את זה, אין לגיטימציה להישאר בשלטון".