ב"חדשות הבוקר" ממשיכים לעסוק בהרחבה באלימות בבתי הספר. לאחר הראיון ששודר אתמול (שלישי) עם אמא שבנה הותקף על ידי עשרות נערים רק בגלל שדיבר במבטא, הבוקר דנו בתכנית בשאלה מה המקור של התופעות הללו ואיך אפשר לטפל בהן. סרטון חדש שיצרה חברת "בזק בינלאומי" עורר דיון בשאלה האם ביריונות הרשת מתבטאת גם בחצר בית הספר. בסרטון נראה ילד פונה לאביו בבקשה שיעזור לו: "מי שמלשין מקבל שיימינג קשה, תעזור לי. הפעם אל תהיה חבר שלי, תהיה אבא".

"אנחנו מקבלים 45 פניות ביום מהורים לילדים שעוברים שיימינג ברשת", ציין גלעד האן, חוקר עבירות ופשעי מחשב, בראיון לניב רסקין. "האלימות לא נגמרת בחצר בית ספר, רק מתפרצת שם. הכל נמצא ברשתות החברתיות והפגיעה הנפשית כואבת יותר מזו הפיזית". הפסיכולוגית החינוכית שרון צונץ, הוסיפה: "המקרה של התלמיד מנתניה חמור מאוד, יש הרבה הורים שלא מתערבים כשמדובר בילד של מישהו אחר. במקרים בהם יש קבוצת הורים מעורבת זה מיד נגמר כי הם מציבים גבולות. הילדים צריכים לדעת שלהורים יש גישה לטלפון שלהם".

גלעד האן סיכם: "ב-70 אחוז ממקרי הבריונות הילדים לא סיפרו להורים שלהם כי הם פחדו שאלה יעשו להם 'פאדיחות' או יחרימו להם את הטלפון. אני לא אומר שצריך לחטט להם בטלפון בלילה, אבל לשבת ולדבר עם הילדים, כמו שאנחנו מלווים אותם בתחומים אחרים צריך ללוות אותם גם בפעילות ברשת. היום הורה יכול לשמור על פרטיות הילד אבל גם לדעת אם הוא פוגע או נפגע".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה' ב-06:16, ערוץ 12