בתוכנית "המתחזים" הובא סיפורו של ישראל אריאל, דמות מוכרת בעולם השירה בציבור שהציג את עצמו בפני נשים רבות כפרופסור לכלכלה, מיליונר עתיר נכסים ובעל חברה מצליחה. הנשים שניהלו איתו מערכות יחסים רומנטיות, לא ידעו שמדובר למעשה באדם שפשט את הרגל וחייב מיליונים רבים לעשרות נושים. חלק מהנשים שביקשו להיפרד ממנו ספגו איומים קשים והטרדות, מאחרים הצליח ישראל להוציא מאות אלפי שקלים במרמה.

בעימות עם חיים אתגר ששודר ב"המתחזים" טען ישראל כי "לא התחזתי לאף אחד, לא הולכתי שולל אישה מעולם". זאת למרות שבנוסף לעדויות הנשים, חוקרת פרטית מטעם התוכנית נפגשה עם ישראל ותיעדה במצלמה כיצד הוא מספר על עצמו שקרים רבים. יום אחרי שידור התוכנית, הסכים ישראל להגיע לאולפן "חדשות הבוקר" ולהתעמת עם הטענות נגדו.

"גרתי ברחוב פנקס 54 בין השנים 2005 ל-2010, לא בפנטהאוז אלא בקומה ראשונה", טען ישראל ונשאל על ידי ניב רסקין מדוע סיפר לחוקרת הפרטית שהוא גר בפנטהאוז, "לא אתייחס כרגע לפגישה בבית הקפה, צילמו וחתכו את מה שרצו".

אתה פרופסור לכלכלה, כן או לא?
"לא אענה על זה, אני לא בתחקיר של חיים אתגר שאני צריך להתנצל או לא להתנצל".

סיפרת לנשים שאתה טייס קרב ושקיבלת את עיטור המופת.
"המילה 'עיטור מופת' לא נאמרה. כל מה שאישה תגיד לך זה נכון? אני צריך להתגונן? אז תאמין לנשים ולא לי. אני לא בא להכות על חטאים. טעיתי הרבה בחיים, אבל ככל יכולתי אני לא משקר ולא אומר דברי בדיה".

אחרי שרסקין המשיך לעמת את ישראל עם השקרים שסיפר, ישראל בחר לפוצץ את הראיון ולנטוש את האולפן. אחרי התלבטות ארוכה בחר לחזור לראיון. "יש שאלות מהותיות שאתה צריך לענות עליהן. למה לא להישיר מבט ולהגיד, 'חברים, לפעמים יש טעויות?'. יש משהו אנושי בדבר הזה", אמר רסקין לישראל.

"יכול להיות שפה ושם טעיתי או שלא הובנתי נכון", הודה ישראל, "במכלול האמירות לא הייתה כוונה תחילה לשקר או להונות. אולי טעיתי בקטע הזה פה ושם, קורה".

רצית לפאר את עצמך ולהרשים את הנשים בדייטים?
"לא לפאר, זה מה שנקרא להעצים. עשו אותי בתוכנית דון ג'ואן, לא היו לי כל כך הרבה דייטים. אמרתי לחיים, עשית ממני דון ז'ואן דה לה שמאטע. מצטער שסמכתי על אנשים מסויימים. אותי לימדו שאישה צריכה לבחור גבר לפי הלב, לא לפי חשבון הבנק. גבר ואישה צריכים לבדוק קודם כל את עצמם ולא רכוש, מכוניות ובתים".

אתה מוכן להישיר מבט למצלמה ולהגיד, לא אספר יותר סיפורים? סיימתי עם זה?
"אני לא הולך להכיר יותר נשים, אין לי צורך בזה. אם עשיתי טעות אי פעם, אין בעיה, אני מתנצל וחוזר בי, אבל על הטעות, לא על כל אותן מילים".

פרופסור בהתחזות – הסיפור המלא של ישראל אריאל EXT3 (צילום: המתחזים, קשת12)
ישראל אריאל | צילום: המתחזים, קשת12