מיד אחרי הבחירות תיפתח בדיקה משטרתית בנושא פרשת המימד החמישי, החברה אותה ניהל יושב ראש כחול לבן, בני גנץ - כך פרסם אמש (רביעי) עמית סגל בחדשות 12. במרכז הפרשה, חוזה שנסגר בין החברה למשטרה בהיקף של 50 מיליון שקלים והחלטת המשטרה שלא לקיים מכרז לפני התקשרות זו. גנץ והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך לא חשודים בפרשה בשלב זה.

חברת הכנסת מכחול לבן, אורנה ברביבאי, סיפרה לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" כי שוחחה עם גנץ אחרי הפרסום: "דיברנו אתמול ומבחינתו הוא אומר, 'שתהיה חקירה, שתהיה בדיקה, זאת הזדמנות להוכיח שהכל קשקוש'. התרבות שנוצרת עכשיו על ידי הליכוד ועל ידי הימין לצערי היא, לייצר איזושהי תחושה שכולנו עבריינים על ידי הוצאת קלטות מלפני 10 שנים ודיבור על המימד החמישי. ברור לכל שאין פה שום דבר, גם מבקר המדינה אמר את זה. בני גנץ לא נאשם בנושא המימד החמישי, אין ספק לגבי ניקיון הכפיים שלנו".

"השמצות בדבר 50 מיליון", אלשיך וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

לדברי שר הכלכלה וחבר הקבינט אלי כהן מהליכוד, העובדה כי הבדיקה תיפתח רק אחרי הבחירות על אף שההחלטה התקבלה אצל היועץ המשפטי לממשלה כבר לפני מספר שבועות, נובעת מאכיפה בררנית: "ראש הממשלה היה בפגישה עם הנשיא טראמפ להצגת תוכנית המאה ההיסטורית, ובאותו ערב הלכו והגישו נגדו כתבי אישום. מהצד השני, שנתיים יודעים על המימד החמישי, אבל יבדקו את זה רק אחרי הבחירות? מספיק עם האכיפה הבררנית. למה הקלטות מנדלבליט ואשכנזי חסויות? יש כאן סוד ביטחוני?".

אתה טוען שהיועץ המשפטי לממשלה בכוונה עיכב את הבדיקה בפרשת המימד החמישי כדי לפגוע בראש הממשלה?
"בתיקים של נתניהו את רואה איך פועלים, משקיעים שעות, נוסעים בכל העולם ומגייסים 300 עדי תביעה, אבל במימד החמישי, שהייתה עסקה של ארבעה מיליון שקלים, בלי מכרז, בחוזה מפוקפק, ואת זה לא בודקים? איפה טוהר המידות בנושא של כחול לבן? ראינו בנושא של מנדלבליט ואשכנזי זיוף מסמכים, פעולה כדי לבוא ולהדיח רמטכ"ל שנבחר, וזה לא נבדק? רוצים לעשות הפיכה שלטונית באמצעות הפקידות והפרקליטות".

ברביבאי נשאלה מדוע גנץ מסרב כעת לעימות, אחרי שבמשך חודשים ארוכים קרא לנתניהו להתייצב לאחד כזה. "הצליחו לעשות לכם מניפולציה, שבמקום שנשוחח עכשיו על טובת הציבור והפערים בכל תחומי החיים, נתעסק בעימות, כן או לא. במשך 21 שנה נתניהו אומר לא לעימות, ומתי הוא נזכר שהוא רוצה עימות? ביום שהוא רוצה להסיח את דעת הקהל מה-17 במרץ, היום שבו הוא יעמוד בפני בית המשפט. כל מי שעיניים בראשו מבין את זה", טענה ברביבאי. "גנץ מפחד להגיע לעימות", קבע כהן, "ואת יודעת למה? כי אין לו עמדות ואין לו אידאולוגיה".