באופן פתאומי ובלי סיבה נראית לעין, המזגן בחדר הילדים של משפחת אשכנזי התלקח. לירז, אם המשפחה, שהתה באותם רגעים בבית עם שלושת ילדיה הקטנים ומיהרה לחלץ אותם ולהימלט מהבית העולה באש.

"לפני שניגשתי לקלח את התינוק, ראיתי שהמזגן בחדר הילדים נדלק מעצמו. כיביתי אותו וניגשתי למקלחת", שיחזרה לירז בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "יהל הייתה בחדר שלה והבינונית נסעה על סקטים בבית. ברגע שיצאתי מהמקלחת ראיתי עשן סמיך. האש נזלה מהמזגן. צרחתי ליהל, 'הבית נשרף, תצאי מהר', ורצנו כולנו החוצה".

"שמעתי - 'יהל, שריפה, הבית נשרף'. יצאתי מהחדר בריצה עם הטלפון ביד", תיארה יהל בת ה-12, "ראיתי את חדר המשחקים עולה באש. לקחתי את כולם ויצאנו בזמן שאמא התקשרה למכבי האש".

המזגן התלקח - והבית עלה באש (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
המזגן שעלה באש | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לירז, מה עבר לך בראש באותם רגעים כשהבנת שפרצה שריפה?
"ברגע שראיתי שהאש מתפשטת, הבנתי שזה הולך להיות אירוע גדול. הבריחה מהבית הייתה מיידית, היה לי חשוב להציל את הילדים. בבית נטפל אחר כך. אמרתי ליהל, 'קחי את התינוק, לכו לסבתא ותתקשרו לאבא'. אני התקשרתי למכבי האש. רציתי לחזור פנימה אבל ראיתי שהפיח יוצא מהחלונות והבנתי שאין לי לאן לחזור ושעדיף שלא אכנס".

עד כמה הייתם קרובים לאסון?
"אם היינו נשארים עוד דקה במקלחת ולא יוצאים, היינו נשארים כנראה בתוך הבית. זה יכול היה להיות סרט אחר לצערי. אחד השכנים שהגיעו בריצה נכנס פנימה. אמרתי לו, אל תיכנס, כולנו בחוץ ואתה רק תשאף עשן'. בסוף הוא פונה בגלל שאיפת עשן".

איבדתם את כל רכושכם.
"אנחנו אוספים תרומות כי לא היה לנו ביטוח. בדרך כלל אנחנו לא נוטים לבקש עזרה, אנחנו בצד השני. הפעם אין לנו ברירה. אנחנו בבנק לאומי, סניף 940, חשבון 04063773 על שם לירז ותומר אשכנזי. אנחנו רוצים להודות לאנשים שתומכים, עוזרים ועוטפים אותנו מהרגע הראשון ולאלו שהביאו לנו בגדים וציוד בסיסי".

המזגן התלקח - והבית עלה באש (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
לירז ויהל אשכנזי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12