"אם לא נעצור בימים הקרובים את העלייה בתחלואה - סגר שלישי יהיה עובדה ולא המלצה", כך הזהיר אתמול (ראשון) שר הבריאות יולי אדלשטיין בהתייעצויות פנימיות. שרי קבינט הקורונה נדהמו מדרישת משרד הבריאות לסגור לאלתר את הקניונים והמסחר, זאת לאור העלייה המסויימת בנתוני ההדבקה בימים האחרונים - מתוך 21,388 בדיקות קורונה שנעשו ביום שבת, שיעור המאומתים טיפס ל-4.1%.

בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", התייחס שר המודיעין אלי כהן לדרישת משרד הבריאות. "בעוד שלושה שבועות, תחילת חודש ינואר, אנחנו צפויים לקבל את החיסונים ומבצע החיסונים יתחיל. כלומר, אנחנו ממש רואים את האור בקצה המנהרה", הסביר השר כהן, "אנחנו קרובים לסיום המלחמה ולא רוצים לשלם מחיר כבד בעת הנוכחית. המטרה שלנו היא למנוע את אותו סגר שלישי".

"על מנת למנוע את אותו סגר, אנחנו צריכים להגביר את הצעדים בעניין הערים האדומות ולהכניס לבידוד אנשים שחוזרים ממדינות שלכאורה הן ירוקות אבל הן בעצם אדומות כמו טורקיה וסרביה", המשיך שר המודיעין, "הסיבה שהמדינות האלה ירוקות היא בגלל שאין שם מספיק בדיקות. מי שבוחר לטוס לאותן מדינות צריך להיכנס לבידוד".

אתה תומך בהמשך הפתיחה והסרת המגבלות?
"לא, בעת הנוכחית לא לקדם צעדי פתיחה נוספים. אם נגיע למצב שנהיה בממוצע של מעל 1,500 נדבקים ביום נביא הגבלות נוספות. עדיין אפשר להימנע מסגר, זה בידיים שלנו. אותם עסקים שציפו להיפתח צריכים לקבל פיצוי ולא לפתוח. אנחנו ממש לקראת ניצחון במלחמה, אפשר להימנע מסגר. צריך להדק. אסור להיות שאננים ולשלם מחיר".

השר אלי כהן על האפשרות לבחירות חדשות (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
שר המודיעין אלי כהן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

למה אין אכיפה מוגברת על החוזרים ממדינות אדומות?
"בסוף השבוע שעבר הייתה פגישה של ראש הממשלה והשר הביטחון לפנים במרכז האכיפה. יש בנושא הזה הנחיות ברורות למשטרה, כל מי שמפר צריך למצות איתו את הדין ולתת את הקנסות. צריך להגביר את האכיפה. הצענו למשטרה להשתמש באמצעים טכנולוגיים על מנת לאכוף את הבידוד".

מתי אתה מעריך שיינתן החיסון הראשון בישראל?
"להערכתי בתחילת חודש ינואר המחוסן הראשון במדינת ישראל יקבל את החיסון. בתור דוגמה אישית, אני מסכים להתחסן על מנת שיבינו את החשיבות. כל מי שמתחסן שומר על עצמו, על משפחתו ומסייע לכך שעסקים במשק ייפתחו. זה טוב לכלכלה. שמעתי אתמול אנשים שמדברים נגד החיסונים, זה לא רציני".