חבר הכנסת זאב אלקין התראיין ל"חדשות הבוקר" והצהיר כי חברי תקווה חדשה לא יכנסו לממשלת נתניהו ולא ישתפו פעולה עם הקמת ממשלה בתמיכת מנסור עבאס או הרשימה המשותפת. "שום דבר לא השתנה אצלנו - אמרנו לאורך כל מערכת הבחירות שבאנו לשנות ולא לזחול לממשלת נתניהו ולכן אנחנו נעשה הכל כדי להקים את ממשלת השינוי. במידה לא נצליח ונתניהו יקים פה ממשלה - נלך לאופוזיציה. לא חייבים להיות שרים בכל מחיר".

ניסו ליצור איתך קשר מהליכוד?
"ניסו גם ניסו בפניות לסער ולכל אחד מאיתנו ואני אומר בצורה ברורה ופשוטה – אין שום סיכוי, אנחנו באים להציג פה פוליטיקה אחרת, כזו שמקיימת את מה שהיא הבטיחה ולכן לא יהיו אצלנו עריקים".

כנשאל אם בתקווה חדשה דיברו עם מנסור עבאס ענה: "כרגע אני מניח שגם היינו רוצים לדבר עם עבאס לא היינו מצליחים להתקשר כי הקו תפוס. נתניהו מתקשר אליו באובססיה כמו למנכ"ל פייזר. אנחנו נמתין לתוצאות האמת – אפשר להקים כאן ממשלת שינוי בכמה דרכים. אני אמרתי בצורה ברורה – אנחנו לא נקים ממשלה שתהיה תלויה בתמיכה של משותפת או של הרשימה האסלאמית".

אם נתניהו מדבר איתו למה סער לא יכול לדבר איתו?
"נתניהו מוכן לעבור את כל הקווים האדומים ומוכן למעשה לפעול להקמת ממשלה בניגוד למה שהוא התחייב, אבל אנחנו יודעים שאצלו אין קשר בין התחייבות למה שעושים אחרי הבחירות. אפשר להרכיב ממשלה שלא תישען על עבאס ולא על קיצוניים בצד השני. אפשר לעשות את זה בלי בחירות חמישיות ומי שתוקע את המערכת זה נתניהו".

בנימין נתניהו ומנסור עבאס (צילום: N12)
"לא יהיו עריקים ולא נקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס" | צילום: N12

בנוסף, השר לשעבר התייחס לאפשרויות לבחירות וטען כי קיימות אפשרויות להקמת ממשלה. "אנחנו לא חייבים ללכת לבחירות חמישיות - יש פתרונות. אנחנו מחכים לראות תוצאות האמת. אפשר יהיה להקים ממשלת שינוי בכמה דריכם, זה כמובן תלוי בנפתלי בנט ומה שהוא יחליט לעשות אחרי שהוא הטיח ביקורת קשה בנתניהו לאורך כל הבחירות. הכדור במגרש שלו".

דיברת עם בנט ביממה האחרונה?
"כולם מדברים לכולם. אחרי התוצאות נראה אם הוא מוכן להושיט יד לממשלת השינוי שלמעשה תמנע מאיתנו ללכת לבחירות נוספות. יש עוד פתרון – יש כאן מישהו מישהו שגרר אותנו למערכת בחירות ארבע פעמים ולא הצליח להרכיב ממשלה. יכול להיות שהגיע הזמן שהוא יזוז הצידה, יאפשר למישהו אחר מתוך הליכוד להיבחר ואז יהיה ניתן להרכיב ממשלה יציבה תוך שבוע".  

כנשאל על הכישלון של מפלגת תקווה חדשה בבחירות ענה אלקין: "מה זה נכשלנו? אנחנו המפלגה החדשה היחידה שקמה בבחירות האלה והגיעה לכנסת. קמו הרבה מפלגות חדשות במקביל אלינו, חלקן אפילו לא הגיעו להירשם לוועדת הבחירות המרכזית והתרסקו קודם. תסתכלו מה קרה לבנט כשהוא הקים את הימין החדש – הוא התחיל עם הרבה מנדטים בסוף לא עבר את אחוז החסימה. אנחנו בכנסת ובזכותנו אנשים כוססים ציפורניים אם נתניהו יקים ממשלה או לא. אם לא היינו קמים השאלה לא הייתה מעניינת, הוא כבר היה מקים ממשלה מזמן. בזכותנו יש כאן פוטנציאל לשינוי ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

לסיום, התייחס אלקין לאפשרות שתקווה חדשה תתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה: "אנחנו נמתין לתוצאות, אנחנו לא יודעים אם יהיה 61 לטובת החוק. בעבר התנגדנו לחוק אבל לאור המציאות שנוצרה כאן בשנה האחרונה, שנתניהו שיעבד את ענייני המדינה לצרכים המשפטיים שלו, אמרנו שנשקול מחדש את עמדנו לגבי החוק. ברגע שנראה אם זה אקטואלי – נקבל החלטה".

גם עומר בר לב ממפלגת העבודה שהתארח באולפן התייחס לסוגיה ואמר: "זה תהליך שהחל בבחירות הקודמות, אני מאמין שהפעם ההצלחה תהיה יותר גדולה. אני מאמין שיהיה רוב של 61 חברי כנסת גם להחלפת יו"ר הכנסת וגם להגשת חוקים שימנעו שאדם עם כתבי אישום להיות ראש ממשלה".

זאב אלקין על האפשרות להקים ממשלה חדשה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
עומר בר לב על חוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה: "מאמין שהפעם נצליח" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בנוסף, נשאר בר לב על האפשרות שמפלגתו תשב בממשלה בראשות נפתלי בנט: "אמרנו לאורך הבחירות שנתמוך בכל מי שיהיה לו סיכוי להקים ממשלה קואליציה שתקים את הקואליציה הנוכחית. להגיד שאני מתלהב מזה? אני מאוד רחוק להתלהב מזה".