שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (ראשון) את מתווה חזרת מערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב, במסגרתו כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין במשך שלושה ימים בבתי הספר, כיתות ג'-ד' ילמדו במתווה קפסולות ותותרנה פעילויות לימודיות בשטח פתוח.

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, הביע תמיכה במתווה החזרה ללימודים, גם אם מדובר בשלושה ימי לימודים במקום שישה. "כאבא וכהורה, לפני כשר, עדיף שלושה ימים מאשר כלום", טען השר אלקין, "חשוב שהילדים יחזרו לבתי הספר. מבין את ההתלבטות האם להשקיע מיליארדים על מתווה שלא בטוח שיפתור את הבעיה. יכול להיות שכמה שבועות אחרי הפתיחה המספרים יירדו ויחליטו שלא צריך קפסולות, ואז חבל על הכסף הזה".

"משרד החינוך אמר שייקח לו כמה שבועות להיערך לכך, לכן אם הברירה היא בין לא לפתוח בכלל או לפתוח רק שלושה ימים, עדיף לפתוח שלושה ימים בשבוע", המשיך אלקין, "עם זאת, יש שאלה שאני כהורה עוד אין לי תשובה עליה. מה יקרה בשלושת הימים האחרים כשהילד יהיה בבית? האם תימשך ההוראה בזום? הרי המורה באותם ימים מלמד את החצי השני של הכיתה. לא קיבלתי לזה תשובה עדיין, אבל מאוד מקווה שכן".

היום ידונו משרדי האוצר והבריאות בפתיחת המסחר כשעל הפרק: פתיחת המספרות, מכוני היופי וחנויות הרחוב. השר אלקין תומך בפתיחה באופן חלקי: "הגיע הזמן לפתוח חלקית את המסחר, אך לשמור על קפיצות של שבועיים. בפעם הקודמת יצאנו מהר מדי בגישה של 'אם פתחנו את זה, למה שלא נפתח גם את זה', ולא עשינו מספיק מדרגות מפתיחה לפתיחה כדי לראות עד כמה זה מגדיל את מספר החולים".

החודש אתה מציין 30 שנה לעלייתך לישראל.
"נכון, זה 30 לעלייה של גל גדול מברית המועצות. אתמול ציינו את יום העלייה בממשלה. אני אכן חלק מהתוצר הזה. לפני 30 שנה באתי לארץ עם 50 דולר בכיס ובלי השכלה גבוהה וברוך השם, כמו עוד מיליון עולים, אני מרגיש שזה ביתי ואני חלק מהחברה הישראלית".