הגל השני של הקורונה ממשיך להכות ועם כניסתן לתוקף של ההגבלות החדשות, הבוקר (שני) צפוי להיערך דיון נוסף בישיבת הממשלה על שורת הגבלות נוספות במטרה לעצור את ההתפרצות החדשה. יפעת שאשא ביטון, יושבת ראש ועדת הקורונה בכנסת, קראה לחברי הממשלה להגביר את אמצעי האכיפה וההסברה.

"אישרנו את ההגבלות על האירועים כי כולנו מבינים את צו השעה, אבל אנחנו דורשים מהממשלה בצורה חד משמעית להגביר את האכיפה", אמרה יושבת ראש ועדת הקורונה, "אם הייתה יותר אכיפה, יכול מאוד להיות שהיינו חוסכים הרבה מהחולים והנדבקים מהימים והשבועות האחרונים. צריך לקחת את נושא ההסברה בצורה מאוד משמעותית ולגייס את הציבור. יש משבר אמון מאוד גדול מול הציבור, חייבים לגייס אותו בחזרה".

שאשא ביטון סיפרה כי חברי הממשלה ידונו הבוקר גם בנושא המסעדות ויבחנו האם יש צורך לסגור אותן שוב: "במשך הלילה ניהלתי שיח עם הגורמים המקצועיים כדי לנסות לדחות ולקחת נשימה בנושא המסעדות, לייצר מנגנון שדרכו נוכל לאפשר להן להישאר פתוחות במתכונת אולי קצת אחרת, אבל להישאר פתוחות ולא מאוד מצומצמות. בממשלה לא כל כך רוצים לחכות, הם נורא מפחדים ממצב שבו המכפלות ילכו ויגדלו. אני רוצה להרגיע, אנחנו עדיין לא בקטסטרופה, עדיין יכולים למנוע את זה בצעדים נכונים של הציבור והממשלה".

נפתלי בנט מבקר את הממשלה על כך שלא נבנה מערך לאומי ושהמשבר לא מטופל בצורה נכונה.
"הייתי שם בלילות הרבים שישבנו, גם עם השר לשעבר בנט, וניהלנו דיונים ארוכים. הוא היה שותף מלא. צריך לזכור שבנט היה חלק מהממשלה הקודמת שניהלה את הגל הראשון, אז נשים את זה בפרופורציות".

למה אין יותר חוקרים אפידמיולוגיים? למה לא מנסים לקטוע את שרשראות ההדבקה?
"צריך להסתכל למציאות בעיניים. כשהיו 50 חולים לא הייתה בעיה לחקור אותם אפידמיולוגית משום שהיה כוח אדם. אנחנו מדברים עכשיו על מצב שיש מאות ואלפי חולים, וכשיש אלפי חולים צריך צבא שלם של אנשים שיחקרו את הדבר הזה. הגל השני תפס אותנו הרבה יותר מוקדם ממה שכולם ציפו, כולם כיוונו לנובמבר. זה לא אומר שלא היינו צריכים להיערך, אבל אני גם קוראת לציבור לעזור לנו לעזור לו. הריחוק החברתי הוא קריטי".