בפתח היום השלישי של הסגר המהודק, במשרד הבריאות רושמים הצלחה גדולה עם מבצע החיסונים. במהלך השבת החל משרד הבריאות לחסן במנה השנייה, זאת אחרי שבמנה הראשונה התחסנו עד כה 1,817,000 ישראלים.

לקראת הגעת משלוחים משמעותיים נוספים של חיסוני פייזר, במשרד נערכים להרחבת מבצע החיסונים לאוכלוסיות נוספות כבר בתקופה קרובה. "להערכתי, החל מאמצע ינואר, אולי לקראת סוף ינואר, נתחיל לחסן בקצב מאוד גבוה אוכלוסיות נוספות", העריך סגן שר הבריאות, יואב קיש, "הצעירים יחכו לאיזור אמצע פברואר, אבל זה יקרה מהר מאוד".

"לא רוצה להתנבא יותר מדי, אבל אני חושב שהחל מעוד חודש מהיום נהיה בעולם אחר מבחינת מי שיכול ורוצה להתחסן", המשיך קיש, "יש כמות חיסונים, יש קצב חיסונים, התמונה תהיה מצויינת. יש מגיפה עולמית, כל העולם משלם מחיר כבד מאוד, אבל אנחנו בישראל עשינו מהלכים מצויינים ובלמנו את המגיפה. המחיר נמוך מאוד, גם בריאותית וגם כלכלית באופן יחסי. אנחנו הראשונים בעולם שמנצחים את המגיפה".

מה לגבי חיסוני מודרנה שבינתיים מתעכבים ומגיעים הנה בקצב זוחל?
"אנחנו צריכים לשמור על הסכם הסודיות. מה שפורסם זה שהמשלוח הראשון הגיע והוא קטן מאוד, סביב כ-100,000 מנות. את המנות האלה נפנה לאנשים מבוגרים בסיכון שנמצאים בבתים. למודרנה יש יתרונות בלוגיסטיקה וננסה להשתמש בהם במקרה הזה. מודרנה לא הוציאו חיסונים לאף מדינה בעולם חוץ מלארצות הברית, הם מתעכבים אבל אנחנו לא מחכים להם, אנחנו עובדים מהר, חזק ועם מה שיש ומחסנים בכל הכוח".

סגן שר הבריאות פסל את האפשרות כי הסגר המהודק יקוצר בעקבות העלייה במספר המתחסנים או ירידה אפשרית בתחלואה בהמשך השבוע. "צריך לחכות עוד יום יומיים להמשך השבוע כדי לדעת מה קצב התחלואה והאם המגבלות הקודמות היו אפקטיביות", הסביר קיש, "אני אוהב להיות אופטימיסט, אבל קשה לי לראות איך מ-8,000 מאומתים נרד תוך שבועיים ל-1,000. קשה להאמין שנגיע לשם ולכן הסגר לא יימשך פחות משבועיים".

לאור התחסנות האוכלוסייה, לאילו מדינות נוכל לטוס בקרוב והאם בתי הקולנוע והתיאטראות ייפתחו?
"מדינת ישראל מקדימה את כל העולם, אנחנו מעבירים את המידע לארגון הבריאות העולמי ועל בסיס מה שאנחנו נותנים ייבנו את התקן הבינלאומי שנוכל כולנו ליהנות ממנו. לגבי מדינות אחרות, זה עוד לא מוסדר עם הסכמים אבל זה יקרה. לגבי בתוך הארץ, כשתהיה לך תעודת מתחסן ירוקה, לעסקים תהיה אפליקציה שתוכל לסרוק ולראות אם אתה ירוק ואם אתה יכול להיכנס או לא. זה יקרה בסדר גודל של שבועיים מהיום".